5 Kasım 2013 Salı

Hindistan - Rajasthan (4) - Udaipur

UDAIPUR:

Yine çift haneli saatler.. Yüzlerce Km yol... :) Udaipur'a varıyorum. Saat sabahın beş'i hava oldukça serin. Rikşacılar pusudan çıkıp atlıyorlar üstüme... Battaniyelere sarılmış rikşacı ile anlaşıyorum... Kalacak yer bulmak için pansiyon pansiyon bakıyorum (Guest House). Bir tanesinin kapısını çalıyorum, "Heliii!" Diyerek biri iniyor "Heli" ne lan diye düşünüyorum sonra İngiliz aksanı ile "Hello" demeye çalışan Hintliyi çözüyorum :D Sonuç olarak uygun pansiyonu bulup birkaç saat uyuyorum sonra keşif zamanı...

Udaipur Göl kenarına kurulmuş sakin bir şehir. Fazla büyük değil. Göl kenarını dolaşıp fotoğraf çekiyorum.. Sonra Jai ile tanışıyorum. Kaldırımda oturuyor; ben de yanına oturuyorum. Jai Minyatür sanatçısı ve Ülkesi Tarih Tanrılar Siyaset vs konularıyla ilgili... E böyle birisini bulunca başlıyor koyu sohbet... İşte bunu seviyorum bulunduğun ülkenin insanı ile sokakta muhabbet... Sonrasında beni Atölyesine davet ediyor ve yaptığı eserleri, arkadşlarıyla ortak çalışmalarını gösteriyor. Yaptıkları figürlerin anlamlarını, temsil ettiklerini anlatıyor. Hint dini ve kültürü çok renkli...

Ülkesi ve kültürü hakkında meraklı olmam ve sorular sormam onu mutlu ediyor. Canlı Hint müziklerini de soruyorum tabi hemen. Akşam şehrin tarihi bir yerinde Rajasthan müzik ve danslarını sergileyecekler onu gideceğim. Ayrıca Sitar ve Tabla dinleyebileceğim bir yer soruyorum. Aslında Hindistan beni bu konuda şaşırttı. Varanasi haricinde gittiğim hiçbir yerde kolayca müzik bulamadım. Varanasi'de heryerde Müzik Evleri vardı ve kaliteli enstrümanistler mevcuttu.. Jai'nin bir arkadaşı bana bu gece "Saritan" otelde arkadaşlarının program yapcağını, Tabla, Sitar ve Flüt çalacaklarını söylüyor çok seviniyorum.

Akşam hızlıca bir yemek sonrasında Bangore-Ki- Haveli Müzesine gidiyorum. Müzik ve dans gösterileri harika. Hele bir tane teyze var ki; o kadar şirin ve sempatik :)yaşı ilerlemiş olmasına rağmen müthiş yapıyor işini ve topluyor alkışları. Buradaki gösteri biter bitmez hemen Saritan oteli bulmaya koyuluyorum. Soruyorum insanlara şuradan buradan diyorlar ama bulamıyorum. En son sorduğum genç motosikletle bırakmayı teklif ediyor 50 rp karşılığı. Tamam diyorum gidiyoruz. Sonra bir bakıyorum Saritan hotel "Sheraton" otel çıkıyor:)))))) İçeri giriyorum. Az sonra müzik başlıyor.. Hmmm Pek beğenmiyorum. Çok iyi olduklarını düşünmüyorum. İçeride pek kimse olmamasının da etkisi vardır tabii... Varanasi'deki müzisyenlerden sonra tatmin etmiyor. Ama yine de Hint müziği bulduğum için seviniyorum. Teşekkür ediyorum ve alkışlıyorum.

Rengarenk Rajasthan'a veda.Gerçekten görülmesi gereken yerlerden Rajasthan. Şimdi önümde uzun bir yolculuk beni bekliyor.

Mumbai'de Cem ile buluşacağım ve keyifli olacak :))










































ayrıca bkz:
Rajasthan (1) - Jaipur
Rajasthan (2) - Ranthambour
Rajasthan (3) - Jaisalmer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder