9 Kasım 2013 Cumartesi

Hindistan - Mumbai

14 saat otobüs yolculuğundan sonra Mumbai'deyim. Sabah saatlerinde Cem'in evine ulaşıyorum. Cem yeni uyanmış beni karşılıyor. Oturuyoruz hemen muhabbet başlıyor. Rajasthan maceralarımı anlatıyorum. Sonra gitarını görüyorum şöyle ayak üstü biraz tıngırdatıyorum ee nede olsa özledim canım :) Bir süre sonra kız arkadaşı Prity uyanıyor ve onunla tanışıyorum. Gayet sıcak kanlı ve misafirperver birisi. Günün geri kalan kısmında Cem işe gidecek ve Prity bana şehri gezdirecek. Dışarı çıkıyoruz hava oldukça sıcak. Önce beni Slam denen fakir arka mahallelerden birisine götürüyor. Hani Brezilya'daki "Favela" denen yerler gibi varoşlar yani... Tahmin edileceği gibi oldukça pis ve sefil yerler ama yinede renkli. Burası Brezilya'daki Favela'lar kadar tehlikeli görünmüyor. Sonrasında açık hava çamaşırhanesine gidiyoruz. Burada küçük küçük onlarca havuzcuk var ve insanlar burada çamaşırları yıkayıp kurutuyorlar. Burayı gezmek ücretli bu arada :) Deniz üzerinden geçen uzun köprü yol ile kestirmeden şehrin diğer kısımlarını geziyoruz. Kraliçe Viktorya tren garı vs... Mumbai Delhi'ye göre çok daha canlı ve çeşitli görünüyor; nüfusları birbirine yakın ikisi de 20 milyonun üzerinde. Sokaklarda kafeler,restoranlar, barlar var. Fecii de bir trafik var ama: 100 metrelik yolu 10 dk da geçtiğiniz olabiliyor. Mumbai meşhur Bollywood sinema sektörünün merkezi. Dünyanın en büyük sinema sektörü. Her yıl yüzlerce film çekiliyor. Çoğu Hollwood çakması veya klişe filmler olmasına rağmen aralarından güzel filmler de çıkıyor (Bkz. 3 diot)

2008 yılında El Kaide bağlantılı saldırılara hedef olan yerleri geziyoruz. Bu saldırılarda 164 insan hayatını kaybetmiş. Taj Mahal'in birebir kopyası iken saldırıya uğrayan Taj Mahal otel yıkılmış yerine dış görünüşü gayet vasat bir otel yapmışlar. Gezerken oturduğumuz bir kafede hala kurşun izleri bulunuyor. Şehrin görülecek yerlerini dolaştıktan sonra Cem'le buluşuyoruz. Cem ve Prety bana biraz da Mumbai gece hayatından örnekler gösteriyorlar...

Mumbai'de 2 gün kaldım ve çok güzel vakit geçirdim. Bir gece Cem'le geç saatlere kadar içip, gitar çalıp, şarkı söyleyip, müzik dinleyerek harika vakit geçirdik. Yer yer efkarlandık, yer yer coştuk süper bir akşam oldu :)

Cem ve Prety rahat etmem ve keyif almam için ellerinden geleni yaptılar onlara buradan çoook teşekkür ediyorum! :)))

Yönümü Meşhur Goa'ya çeviriyorum ve güneylere inmeye devam ediyorum. Artık Hindistan gezimin sonlarına yaklaşıyorum...