5 Kasım 2013 Salı

Hindistan - Rajasthan (3) - Jaisalmer

JAISALMER:

Dehşet bir sıcağa iniyorum. Hava kuru ve yakıyor. Jaisalmer Hindistan'ın batısında Pakistan sınırında küçük bir çöl şehri. Hindistanı'n geri kalanına göre farklı bir mimarisi var. Özellikle kale içi yerleşim yerleri çok güzel. Her zamanki gibi etrafımı birsürü adam sarıyor ve hep bir ağızdan saldırıyorlar. "Rikşa lazım mı? Tur satalım... Otel var temiz götürelim..." şeklinde. Araştırıyorum, farklı acentalara sorup turumu satın alıyorum ve hemen Sam çölüne kamp'a doğru harekete geçiyoruz. Çöl gerçekten farklı bir yer ve farklı hissettiyor. Gece çadırda kalacağım ve bana çadırımı gösteriyorlar. Çok rahat ve sade görünüyor. Hemen deve rehberimle tanışıyorum. Jamal 17-18 yaşlarında güleryüzlü bir genç; devesine "Michael" diyor :D Başlıyoruz çölü arşınlamaya.. Deve rahatsiz bişey be yav, yoruyor adamı. Bi' de üstüne "Go Michael! fast Michael..!" şeklinde deveyi koşturan deli Jamal eklenince bayaa bir ilgiç oldu. Oturdum kumların üzerine, ses yok kargaşa yok...

Çölde gün batımını izlemek gerçekten farklı bir duygu. Huzurluyum, sakinim. Jamal, Michael ve ben anın tadını çıkarıyoruz... Kamp'a geri döndüğümüzde herkes üzerime titriyor. Kamptaki tek yabancı benim. Birkaçta Hint'li misafir var. Hava karardığında kampın ortasına kurulmuş küçük bir sahne de hareketlenmeler başlıyor. Müzisyenler sesleri ayarlıyorlar. Yerel Rajasthan müzik ve dansları izleyeceğim; çok mutluyum.. Saat ilerliyor müzisyenler başlıyorlar. Ses dehşet yükşek ve herşey patlak patlak geliyor; birşey diyemiyorum.. Dansçılar çıkıyor sahneye rengarenk yerel kıyafetleriyle.. Değişik ve başarılı buluyorum keyifli vakit geçiriyorum.

Saat 20:30 olduğunda herşey bitiyor.. "Eee" diyorum "Şimdi?" "Time to sleep Sir" diolar, çadırıma gidiyorum :)))

Gece boyunca çadırın dışına yapışmış çıtır kıtır sesler çıkaran envai çeşit börtü böceğin sesleri arasında uyumaya çalışıyorum. Umarım içeride bi' şey yoktur diye de dua ediyorum :)))












































































ayrıca bkz:
Rajasthan (1) - Jaipur
Rajasthan (2) - Ranthambour
Rajasthan (4) - Udaipur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder