5 Kasım 2013 Salı

Hindistan - Rajasthan (2) - Ranthambour (Sawai Madhopur)

RANTHAMBOUR (Sawai Madhapur):

Sabah 08:00 iniyorum.. Rikşacılar üstüme çullanıyorlar... Birini seçiyorum Safari rezervasyonu yapmak istiyorum. En kıl Rikşacıyı seçmişim. İşimi zorlaştırıyor. Sonunda Ofise varıyorum. Ofis kapalı 5 saat sonra açılacak.. "Hayııırrs" diyorum safari öğleden sonra başlayacak.. 5 saat yan tarafta meraklı hintli arkadaşların arasında bekliyorum. Uykusuzluktan ölecem, açım da. Bir muzum ve fecii baharatlı ve acılı fıstık paketim var. Onları yiyiyorum. Zaman geliyor gişeye doğru ilerlerken iki batılı kadın ürkek bakışlarla bana doğru geliyorlar. İngiliz'miyim diye soruyorlar hayır Türküm diyorum. O da olur diyorlar. Belli ki onlar da beklemişler ve ürkmüşler etraftan. Fransız'lar ve safari yapacaklar. Bilet gişesi tam bir kaos herkes hücüm ediyor bilet almak zor görünüyor "excuse me" diyorum açılan yok, "Pardon" diyorum olmuyor son çare "Eeeh" diyorum dalıyorum gişeye herkes açılıp bu beyaz adama bakıyor ve yer veriyor :D

3 adet bilet almayı başarıyorum. Heyecanlıyım ne de olsa Parkta Bengal Kaplanları da mevcut. Onları doğal yaşam alanlarında görmek fotoğraflarını çekmek için sabırsızlanıyorum. Jip'e doğru ilerliyorum bakıyorum ki kenarında köşesinde hiçbir koruması olmayan bir Jip "Yahu Bengal Kaplanı dalmaz mı bize?" diye düşünüyoruz. Sonra, vardır bir bildikleri diyip ilerliyoruz. Jip'e atlayıp park kapısından girer girmez kendimi çook iyi hissediyorum. Mis gibi hava tertemiz doğa da olmak içimi açıyor. Hayvanları görmeye başlayıp fotoğraflar çekiyorum ama herkes gibi ben de Bengal Kaplanı için gözümü dört açıyorum, heyecanla etrafıma bakıyorum.

Timsah evet, Antilop evet, çeşitli kuşlar tamam... eee.. kaplan göremiyoruz.. Saatler ilerliyor Kaplan yok. Birden Jip duruyor "Aha!" diyor rehber bakıyorum ki kaplanın ayak izini görmüş heyecan yapmış :) Tamam diyoruz birazdan görücez. Ama hava kararmaya başlıyor ve safari sonlanıyor. Malesef kaplan göremiyoruz. Görenlerle konuşuyoruz... Sonuçta burası hayvanat bahçesi değil ve Kaplan görmemiz garanti değil. Teşekkür ediyoruz vedalaşıyoruz. :( :)

Aynı akşam hiç uyumadan çöl şehri Jaisalmer'e otobüs bileti alıyorum. Burada deve ile çöl safari turuna katılacağım. Bayaa bir yoğun aktivite içindeyimhem yorucu hemde keyifli bir yoğunluk. Saat 24:00 yolculuk zamanı...










































ayrıca bkz:
Rajasthan (1) - Jaipur
Rajasthan (3) - Jaisalmer
Rajasthan (4) - Udaipur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder