14 Ocak 2014 Salı

Myanmar - Bagan

Sabahın beşinde Kuzey kutbunu aratmayan, her yanında disko ışıkları misalı aydınlatma olan, ekranda yerli komedi (!) dizileri gösterilen otobüsümden indiğimde ortalık zifiri karanlık, hava buzz gibiydi. Ne kalacak yerim belliydi ne de ne kadar kalacağım. Hostel ve pansiyonların ne tarafta olduğunu sorup yürümeye başladım. Birkaç pansiyona girdim ve heryer doluydu. Sunuçta tarih 31 Aralıktı ve yeni yıl zamanıydı. Yolda kalacak yer bakan Marco ile tanıştım beraber aramaya başladık. Pansiyonun birinin önünden geçerken dışarıda bekleyen 2 kişi görüp yanlarına gittik. Şansa bak otel ful ama bu iki kişi çıkış yapmışlar ve yatakhane odalarda (Dormitory) iki yatak boşalmış :) Hemmen atladık tabii.(Eden Motel,gecesi 10 dolar) Kahvaltı üzerine birkaç saat şekerleme yaptım. Uyanıp resepsiyondan harita aldım ve bir elektirikli bisiklet kiraladım. Bagan'ın en büyük özelliği oldukça geniş bir bölgeye yayılmış binlerce yıllık Pagoda'ları. Bölgede zamanında büyüklü küçüklü 13.000 pagoda varken şu anda 2000 civarı olduğu söyleniyor. Haritamı, meyvelerimi ve suyumu bisikletime koyarak yollara düştüm. Konakladığım Nyaung U bölgesindan çıktım.

Hava çok güzeldi ve elektirikli bisiklet kullanmak çok zevkliydi. Yolda yüzlerce irili ufaklı pagoda ve tapınaklar görüp dura-kalka fotoğraf çekerek ilerledim. Görülecek o kadar çok yer mevcut ki hangi birisine bakacağınızı şaşırıyorsunuz. İsterseniz normal bisiklet veya at arabası kiralayıp da gezebiliyorsunuz. Akşam olup da güneş batana kadar eski Bagan ve yeni Bagan taraflarında dolaştım. Nehirde harika gün batımını izledim. Yolda benimle fotoğraf çektirmek isteyenlerle fotoğraf çektirdim. Aklıma Angkor Tapınakları geldi ama kıyas kabul edilmez bir farklılık var Angkor bir ayrı devasa... Otelime döndüm. Bagan yolları toz toprak duman içinde. Maskeyle dolaşan bir sürü insan mevcut. Fena fikir değil hani. Akşam olduğunda oldukça karanlık.

Evet sonunda akşam oldu. Her ne kadar çok heyecanlandırmasa da yeni yıl akşamıydı ve bir şekilde kutlanması gerekiyordu. Marco ile konuştum burada o da sormuş etrafta hiç bar yok. Uygun bir restoran bulup birşeyler yiyip içerek kutlamaya karar verdik. Yolda bize bar soran iki İspanyol kadın da bize katıldı. Restoranda tanıştığımız bir Arjantinli bir İsviçreli, bir Alman ve bir Fransız ile sohbet edip içki içtik. Birleşmiş milletler yeni yıl partisi şeklinde güzelce muhabbet ettik. Saatler gece yarısını gösterdiğinde tokalaşıp birbirimizi tebrik ettik :) Gece yarısından 20 dk sonra restoran sahipleri kapatacaklarını söyleyince güldük ve peki dedik.

Otellere doğru ilerlerken sokak partisine denk geldik. Karanlık sokak kenarına müzik seti, ses sistemi ve hoparlörleri dizmiş dans eden birkaç gençle karşılaştık. Ellerimizden tutup dansa davet ettiler. Kafaları güzeldi ama sıcak kanlı ve dostçullardı. Biraz onlarla takılıp eğlendik. Sonra otel, uyku...

Yeni yıla Tayland'da girmeyi planlarken Malezya'ya gittim. Burada gireceğimi düşünürken hiç planlamadığım bir şekilde bir tane barı bile olmayan Myanmar'ın Bagan şehrinde girdim :)))

Ertesi gün arkadaşlarla sohbet muhabbet ve vedalaşma sonrasında Mandalay şehrine hareket eden otobüsüme bindim ve yollara düştüm...