8 Ocak 2014 Çarşamba

Malezya - Melaka

Kuala Lumpur Otobüs Terminalinden biletimi aldım ve 2 saatlik bir yolculuktan sonra Melaka'ya ulaştım. Pansiyon bulmak için bayaa bir uğraşmam gerekti. Zira hem yüksek sezon hem de noel tatiline denk geldiği için kapılarında " Full House" yazan bir ton pansiyon-otelden sonra nihayet, nispeten arkalarda bir otel buldum. Açlıktan gebermek üzereydim ve hemmen dışarı çıkıp yemek aradım. Reggie isimli Malay yemekleri yapan bir restoran gördüm ve hemen atladım. Sipariş verdim. Tavuklu birşey geldi ama yemek mi salata mı karar veremedim. Sanırım önce salata yapmışlar, olmamış biraz pişirmişler gibi:)

Melaka küçük ve şirin bir yer. Merkezi ve cazibe alanı Çin mahallesi ve özellikle Jonker sokağı. Hediyelik eşya dükkanları yemek tezgahları restoranlar, küçük kafe barlar vs. Son derece turistik bir yer Çinli turist ağırlıkta. Noel tatili zamanında orada olduğum için etraf bayram yeri gibi cıvıl cıvıldı. Dolaşırken birkaç restoranın önündeki kalabalık ve kuyruk ilgimi çekti, nedir diye sordum, çok meşhuuur tavuk köftecileriymiş, Çin'den duyup gelmişler :) Güzel mi bilemedim, hiç o kuyruğa giremezdim doğrusu. Melakanın ortasından küçük bir akarsu geçiyor. Bu akarsuda tekne turu yapılabiliyor. Etrafta müze ve yanında sergilenen eski bir Portekiz gemisi sergileniyor. Merkezin birkaç km dışında kendi bölgelerinde yaşayan bir Portekiz topluluğu var. Yüzyıllardır burada yaşıyorlar ve temel geçim kaynakları balıkçılık. Beldede kolniyal yapıları görmek mümkün.

Melaka 15. yy dan 1511'e kadar Malay hakimiyetinde kalmış. Sonra Portekiz'liler gelip 1641 e kadar adaya hükmetmişler. 1640'ta Hollanda'lılarla savşıp kaybetmişler. 1641 - 1795 yılları arasında Hollanda hakimiyetinde olan Melaka'yı 1795'te İngilizler devralmış. Japonlar ise 1941 - 1945 yılları arasında şöyle bir arkadaşlarına bakıp çıkmışlar :D 1957 yılında bağımsızlıklarını kazanana kadar ingiliz sömürgesi olarak kalmış. İşte Melaka'nın şamar oğlanı hikayesi böyle :))

Akşam yemekten sonra sokaklarda dolaşırken mp3 çalardan müzik açıp sokakta içip dans eden adamlar gördüm. Onlar da beni gördüler ve davet ettiler hatta ısrar ettiler. "Karşı marketten bira al gel katıl bize" dediler, ben de yaptım. Bir inşaat işçisi bir denizci bir de elektrikçi arkadaştan oluşan gurup çılgın neşeli çıktı valaa :)) Birkaç nesil öncesi ataları İngilizler tarafından buraya işçi olarak getirilmişler. Mutlu mesut yuvarlanıp gidiyorlarmış :)) Onlarla biraz muhabbet edip biramı bitirip vedalaştım. Yolda şirin bir cafe bar görüp girdim. Yan masalarına oturduğum güzelce eğlenen bir arkadaş grubuna katıldım. Çok sıcak kanlı ve şeker insanlardı. Melaka'da beraber büyümüşler, noel tatili için Melaka'da toplanmışlar. İçip sohbet etik; benim turum, onların hayatı, Malezya, Melaka falan derken içlerinden birisi çat diye yüzük çıkarıp yanındaki kız arkadaşına evlenme teklif edince ortlık birden karıştı :) Obaa herkes birbirine sarılıyor tebrikler kahkahalar kutlamalar. Çok eğlenceliydi doğrusu. Şarkılar söylediler dans ettiler. Güzel bir gece geçirdim doğrusu..

Ertesi gün sabah kuala Lumpur'a haraket eden otobüse atladım. KL Terminalinden Myanmar uçağım için direk hava alananına geçiş.

Malezya, gördüğüm yerleri itibariyle güzel doğası olan, ülke içi ulaşımı kolay ve rahat, birkaç hoş cazibe merkezine sahip iyi vakit geçirdiğim ama çok müthiş bulmadığım bir ülke oldu. Myanmar'dan beklentim büyük :)))





































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder