10 Temmuz 2014 Perşembe

Guatemala - Semuc Champey

Sabah 04:30 da uyandım ve San Pedro(Atitlan) dan hareket edecek olan Shutlle (Minibüs servis) Minibüsüne bindim. 150 Quetzal karşılığı Semuc Chapmey yakınlarındaki Lanquin beldesine doğru hareket ettik. Guatemala'da gece seyahatleri pek tavsiye edilmiyor.Yol kesme ve soygun vakalarının görülmesi sebebiyle insanlar genelde gündüz yolculuğu yapıyor. Yola çıktıktan yaklaşık 2 saat kadar sonra karşımıza çıkan kavşakta yol, ağaç dalları ile kesilmişti. Ellerinde sallama diye de tabir edilen, Guatemala'da tarım işçilerinin kullandığı kılıç benzeri aletlerle yolları kesmiş onlarca adam yolu trafiğe kapatmıştı. Doğal olarak "Noooluyo laannn???" tepkisi ile durduk. Kısa süre içinde olayın soygun yada şiddetle ilgisi olmadığını, civar köylerdeki halkın etrafa konuşlandırılmış GSM (Mobil tlf) baz istasyonlarının kaldırılması için eylem yapıp yolları trafiğe kapattıklarını öğrendik. Şoför arkadaş yolun kısa sürede açılacağını söylese de etraf kalabalıklaşmaya başladı ve kimse gidecek gibi görünmüyordu. 1-2 saat geçti; polis koruması altında hükümet yetkilileri ve toplanan insanların liderleri konuşmalar yaptılar ama bir anlaşma sağlanamadı.

İş uzayınca yakındaki bir köyde bir restoran bulup yemek yedik. Sonra ben çıkıp köyü dolaştım. Fotolar çektim insanlarla sohbet ettim çok güzel oldu doğrusu. Öğlen gibi tekrar doluştuk minibüse ama nafile. O gün orada 8-9 saat yolun açılmasını bekledik. Anca akşama doğru açıldı ve bekleyen yüzlerce araç hareket etmeye başladı ve bir kaos oluştu. Oluşan düğümün çözülmesi da bir yarım saat sürdü. Feciat bir yolculuk oldu doğrusu; sis ve feci yağan yağmur altında toplamda 21 saatte Semuc Champey'e vardık. Çantam ıslanmış, yorgunluktan geberik vaziyette Dorm(Yatakhane) fiyatı 40 Quetzal olan El Oasis Hostele'e ulaştım ve hemen zıbardım...

Sabah erkenden kalkıp 150 Quetzal'a bir tur satın aldım. Turda, Semuc Champey, Kam-Ba mağarası, köprüden atlama ve Tubing aktiviteleri mevcut. Guamtemala'da bir yerden bir yere hareket ettiğiniz araçlar pek komforlu değil. Bir pikabın römorkuna doluşmuş 15 civarı insan bozuk yollarda 1 saat kadar yol yaptık. Sonrasında vardığımız Otel restoran benzeri yerde kısa bir tur bilgilendirmesi alıp başladık tırmanmaya. Yaklaşın 40 dakika süren yorucu bir tırmanış sonrasında Semuc Champey'i yukarıdan gören manzara noktasına, Mirador'a ulaştık. Manzara güzeldi gerçekten. Sonra başladık inmeye. Semuc Champey'e ulaştığımızda çok soğuk olmayan ferahlatıcı sularına bıraktık kendimizi.

Rehberimiz Oscar kafa dengi ve eğlenceli bir arkadaştı. Havuzların birinden birine atlayıp tadını çıkarırken benim sandalet hakkın rahmetine kavuştu. Taban feci yarıldı. Daha turun ortasında feci oldu doğrusu. Rehbere ip var mı diye sordum, ayakkabı bağcığını çıkardı ve sandaleti bağladık. O şekilde tura devam ettim. Sonra fazla uzun sürmeyen bir yürüyüşle başladığımız restoranda yemek yedik. Yemek sonrası Mağara turu. Mağara turu dedklerinde Meksika'daki "Cenote" tabir edilen mağaralar gibi düşünmüştüm. Meğerse beni gerçek bir macera bekliyormuş :) Mağara girişinde elimize birer mum verdiler ve daldık mağaraya. Zifiri karanlıkta bir elimizde mumlar yüzdük, tırmandık, atladık, iple tırmandık, ilerledik. Vooouvv! Hiç beklemiyordum doğrusu. Tam bir macera ve adrenalin. Tur dahilinde diğer arkdaşlarla sürekli "Vay ve uuu!" şeklinde ortak tepkiler verdik. "Şurada kaya var, buraya dikkat, burada dikatle yüzüyoruz. Şu delikten kayacağız merak etmeyin güvenli" şeklinde ilerledik. Sonunda ulaştığımız yerde rehber, "Evet burası son şimdi tüm yolu geri dönüyoruz" diyince önce bir "Neaaa??" olduk ama sonra paşapaşa döndük tabii :)) Tur sonrası kesinlikle harika vakit geçirmiş ve tatmin olmuştum. Pestile dönmüş olmam da ayrı bir konu :)))













































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder