7 Temmuz 2014 Pazartesi

Guatemala: Antigua & Atitlan Gölü

ANTIGUA:

Guatemala City'de uçaktan iner inmez etraftakilere toplu taşıma ile Antigua'ya nasıl gideceğimi sordum. Sonrasında şehir içi otobüsü ile terminal gibi bir yere gittim. Otobüs diye bindiğim metal yığını nasıl ilerliyor şaştım doğrusu. Heryeri oynuyor ve müthiş ses çıkarıyor. Zemin bile hopluyor zıplıyor şaka gibi :) Otobüse binen insanlar uzaylı görmüş gibi bana bakıyor. Kazasız belasız terminale ulaştım. 5 Quetzal vererek dev bir doğranmış Mango poşeti satın aldım ve değişik tasarımlı Guatemala'ya özgü otobüse binip Antigua'ya ulaştım. Hostel ararken yanıma genç bir çift geldi, "Hostel mi arıyorsunuz, biz 75 Quetzal'a şurada kalıyoruz çok güzel bir yer" dediler. Baktım ki kardişin aksan çok tanıdık. "Where are you from?" dedim, "Turkey" dedi ve Orçun'la tanıştık. Yaklaşık 3 aydır Küba, Meksika ve Guatemala'da geziyor. Yanındaki Kanada'lı arkadaşı Claud, Orçun ve ben aynı hostele yerleştik. Dışarı çıkıp ucuz bira içip müzik dinleyebileceğimiz bar aradık ama pazar akşamı bir yer bulamadık. Hostele dönüp (San Carlos hostel) hostel saibinin 5 birayı 50 Quetzala veririm teklifini kabul edip orada içtik.

Ertesi gün Pacaya Volkanına tur satın aldık. 70 Quetsal yaklaşık 20 TL. 1,5 saat civarı minibüsle küçük bir beldeye geldik sonrasında yaklaşık 1 saat tırmandık. Biraz yorucu ama feci değil. Volkanik taş ve topraklar arasında ilerledik, tırmandıkça sisin içine girdik. Sonrasında dağın eteklerinde yerden hafif şekilde dumanlar çıkan eski krater olduğunu öğrendiğimiz yere geldik. Burada rehber yerden çıkan gaz ateşinde Marşmelov kızartıp ikram etti :) Sonra da, "Evet tur bu kadar" diyince, "bu mu yani?" olduk haliyle. Dağa çıkmak tehlikeli imiş en son 2010 yılında faaileye geçen yanardağ 80 evi lavlarla yerle bir etmiş. Burada evini kaybedenlere destek amacıyla hediyelik eşya sattıklarını iddia eden insanlar ve küçük bir kulübe var. Beklentilerimi karşıladığını söyleyemem. Özellikle Endonezya'daki Bromo Yanardağından sonra burası hayal kırıklığı oldu. Akşamına dışarı çıkalım dedik. Yolda rastladığımız, birisi kız 3 Guatemala'lı arkadaşa nereye gidebileceğimizi sorduk ve beraber gidelim oldular. Tamam dedik; bir bara gittik ve gerçekten ilginç bir muhabbet oldu. Latin Amerika pembe dizileri meğerse senaryolarını gerçek insanlardan alıyorlarmış. Kız 20 yaşında ve yeni boşanmış. Elemanlardan birisi evli ve çocuğu var ama yanındaki kızla 5 yıldır metres hayatı yaşıyorlarmış. Diğer eleman da evliymiş ve karısından sürekli dayak yiyormuş ama çok mutluymuş. Sonra Kız bana kendisinden hoşlanıp hoşlanmadığımı sordu, çocuğu olan eleman da Kanada'lı arkadaş Claud'a yazma girişiminde bulundu. Doğal olarak,"Nooluyo lan??" olduk :))

Meksika - San Cristobal ve Oaxaca'dan sonra Antigua çok ilgi çekici gelmedi doğrusu. Yine de renkli koloniyal evleri ve rengarenk kıyafetleri ile Maya'ları görmek mümkün. Pazardan ucuza yemek ve meyve satın alınabilir.

ATİTLAN GÖLÜ:

Sabah hep beraber hostelden çıkış yaptık ve araştırmalarım sonucu "Chicken Bus (Tavuk Otobüs) tabir edilen yerel otobüsler ile daha ucuz yollu bir şekilde "Panajachel" beldesine ulaştık.  3-4 otobüs değiştirmemiz gerekti ama çok sorun olmadı.Sonuçta yarı yarıya kar ettik.Buradan tekneler ile istediğiniz yere ulaşım mevcut. Atitlan Gölü etrafında birkaç belde bulunuyor. San Pedro, San Marcos, San Juan vs. En büyüğü ve canlı tabir edilebilecek belde San Pedro. Biz önce San Marcos'a gittik. Arkadaşlar daha önce burada Del Lago hostelde kalmışlar ve çok iyi vakit geçirmişler. Hostele yerleştik. Kişi başı 50 Quetzal ve kahvaltı dahil. Sakin huzurlu, salaş ve hippi bir ortam. San Marcos çok küçük bir yer. Yapılacak fazla bir aktivite yok. Yoga, treking vs aktiviteler popüler. Yanardağ turları mevcut ama Pacaya benzeri olduğunu ve fazla birşey görülmeyeceğini öğrendiğim için gitmedim. Burada yalnız takılıp yazılarımı ve Meksika videosunu bitirdim. Her yaştan çok ilginç insanla tanıştım. Bir kısmından Guatemala, Belize, Kosta Rika ile ilgili faydalı bilgiler aldım. Bir gece Karaoke ve açık mikrofon etkinliği oldu. Karoke kısmında feci komik anlar yaşandı. Açık mikrofon kısmında ise şaşırtıcı iyi 1-2 ses dinledim. Bir tanesi hayatını şarkı söyleyerek kazanan Angie oldu. Yarı Macar yarı Tataristan'lı olan bu arkadaş müthiş şarkı söyleyebiliyor.

San Marcos'tan yalnız ayrıldım ve San Pedro'ya gittim. Burada konaklama daha ucuz. Kendi odama 40 Quetzal ödedim. Etrafta biraz dolandım ve akşam Buddha bara uğradım. Saat dokuz gibi Reggie-Blues müzik yapan bir grup sahneye çıktı. Hiç fena değillerdi. Yaşlı bir Amerika'lı Hippi ile Guatemala'dan konuştuk. 30 yıl civarı süren, ABD şirketleri ve hükümetinin karışması ile yaşanan iç savaş, mecbur kalmadıkça İspanyolca değil Maya dili konuşan halktan, beyaz insanlardan fazla hoşlanmamalarından vs konuştuk.

Tüm bunlar olurken içtiğim EXSTRA (Brava) isimli biralar beni sersem etti. Tavsiye etmiyorum. Normal Brava ve Gallo içilebilir. (Bende ülkeler arası bira ekspertliği taslar oldum galiba :) Sokakta ve arka mahallelerde ucuz yemek bulmak mümkün. San Pedro'da çok sayıda İspanyolca dil kursu, Yoga sınıfları, Masaj salonları vs mevcut. Göl kıyısı pek temiz görünmüyor ama biraz açılınca fena değil. Güneşlenmek ve göle girmek için ıssız ve sakin kıyı bulmak mümkün. Benim bulunduğum dönemde hemen hemen hergün yağmur yağdı. İskele kıyısında oturup bira yudumlamak ve gölü izlemek oldukça keyifli. İnsanlarla tanışmak ve sohbet kolay. Genelde sıcak kanlı sırtçantalı insanlara rastladım.Buraya özgü çikolatalar rengarenk ambalajlarında tüp şeklinde satılıyor.Kakao'nun memleketi kıtaya gelirseniz yerel çikolataları tadmanızı tavsiye ederim.Pek alıştığımız tarzda değil ama denemeye değer. Söylenene göre en ucuz yolla İspanyolca kursları Guatemala'da bulunuyor...