18 Temmuz 2014 Cuma

Belize - Caye Caulker

Flores'te oturmuş arkadaşlarla muhabbet ediyorduk. Saat gece yarısı 12 civarıydı. "Ee Belize'ye gitmeyi düşünüyor musun?" diye sordular. "Evet düşünüyorum. Hatta,dur bakim hostelde bu saatte bilet satıyorlar mı?" diye bara gittim. Bardaki eleman, "Olur tabi ne zaman?" dedi. "İlk otobüs ne zaman?" dedim. "5 saat sonra sabah 5'te" dedi. "E tamam ver bakalım bana sabah için bir bilet!" diyerek Belize biletimi aldım :D Arkadaşların yanına gidip bileti gösterince baya güldük :D 3 saat kadar uyudum ve sabah 5 gibi yola çıktık. Toplam 5 saat sürdü.Guatemala'dan Belize'ye geçiş zor değil.Hem Otobüs hem de Shuttle minibüslerle farklı saatlerde uygun fiyatlarla gitmek mümkün. Guatemala hükümeti ülke çıkışı 20 quetzal vergi alıyor. Belize City'de Caye Caulker ve San Pedro adalarına kalkan feribot iskelesinde indiriyor otobüsler. 25 Belize doları verip (1 USD = 2 BZD) tek yön Caye Caulker bileti aldım. Belize'ye gelmeye 5 saat öncesinde karar verince pek bir araştırma yapamadım. Zaten ABD gezimden sonra internette araştırmak yerine ülkeye varıp insanlarla konuşup hareket etme yöntemini benimsedim :)

Belize'ye varır varmaz diğer Orta Amerika ülkelerinden farklı olduğunu farkediyorsunuz. Afro-Karayip insanı ortama farklı bir enerji yayıyor. Herkesler İngilizce konuşuyor. Paranın üzerinde Kraliçe 2. Elizabeth'in resmi. Eski bir İngiliz sömürgesi. 1981 de resmen bağımsızlıklarını ilan etmişler. İlginç bir bayrakları var. Üzerinde bir beyaz ve bir siyah adamın olması dikkat çekici.

Yaklaşık 45 dk bot yolculuğu sonrası adaya ulaştım. Hafta sonuna denk geliyordu ve adada Istakoz festivali varmış. Her yer kalabalık, oteller hosteller dolu. En ucuz olduğu söylenen "Bella's Bckpackers" hostele gittim, yer yok. "Bu akşam hamakta yat, yarın sana yatak buluruz." dediler. Fiyat 15 BZD. Hamağın bile fiyatı bu ve 4 hamağın 3'ü dolu :) Belize ucuz bir yer değil. "Tamam" dedim kabul ettim. Çantamı bıraktım dışarı çıktım. Sahile parti çadırı kurulmuş, heryerde ıstakoz mangalları müzik sesleri... Ortam süper hemen mangaldan yemeğimi gömdüm. Baktım çadırda millet çılgın gibi eğleniyor. Rengarenk tozları birbirlerine sürüyorlar; heryer renkli ve cıvıl cıvıl. Çok keyifliydi açıkçası. Ben de boyalardan nasibimi aldım ama bir fotoğrafım bilem yok! :)))

Adada siyahlar ağırlıklı. Latinler ve adaya yerleşen batılılar da mevcut. Müzikler, danslar, kıyafetler renkli. Şu Belize biralarının bir tadına bakayım dedim. Şişeler çok küçük oyuncak gibi, fiyatlar da ucuz değil, tadlar nasıl dedim; tadlar da ahım şahım değil, "Cık!" beğenmedim :))

Dünyanın ikinci büyük deniz resifi Caye Coulker adasına çok yakın. Meksika tarafından Honduras'a doğru uzanıyor. Ada'ya dalış ve Şnorkel için gelenlerin sayısı fazla. Çok temiz ve özel bir ada değil. Kuzey kısmı denize girmek için daha uygun. Geçmişte meydana gelmiş bir kasırga sonucu ada ikiye bölünmüş. Büyük bir bölümünde yerleşim yok. Golf arabalarından taksiler heryerde. Akşam hostele geldim baktım bir rezervasyon iptali var ve yatacak bir yatağım var. Sevindirik oldum. Sırt çantalı seyahat böyle birşey işte. Ülkendeki klimalı oda, dev yatak, sıcak sulu banyo; mis evini boşaltır düşersin yollara, 10-15 kişilik köhne odada bir küçük sünger yatak bulunca mutlu olursun :)))))))

Adada hiçbir şeyin fiyatı uygun olmadığı gibi, dalış ve şnorkel turları da pahalı. Ben baya bir uğraş sonucu 110 BZD karşılığı bir tur buldum. Ağızlarını 140'tan açıyorlar. Sabah 10:15 gibi buluşma noktasına gidip ekipmanımı aldım. Rehber ve tekne kaptanı Salvador kardeş beni alıp tekneye götürdü. 6 kişilik bir Amerikalı aile de bize katıldı ve tura başladık. Yaklaşık yarım saat ilerledik ve ilk noktaya ulaştık. Denize atlar atlamaz çok güzel bir kaplımbağa bizi selamladı. Etraf cennet gibi. Çeşit çeşit balıklar vs oldukça keyifli idi. Sonraki durak 5 dk ilerideki Hemşire Köpekbalıklarının olduğu bölge idi. Türü Hemşire ve zararsız da olsa sonunda köpek balığı olunca hafif tırsıyor insan :) Bölgeye vardık ve Salvador köpek balıklarını çağırmak için denize yemler attı. Birden onlarca köpek balığı teknenin yanına hücum ettiler. Üst üste geçip yem kapmaya çalışıyorlar. Rehber, "E hadi girin suya yem bitiyor!" diyince atlayıverdik suya. Çok güzel yaratıklar gerçekten. Bu zavallıların yüzgeçlerini kesip restoranlara satan, sonra da vücutlarını ölüme terk eden avcılara lanet ediyorum buradan. O çorbaları içenlere olan mesajımı da siz anlayın! Neyse onlarla yüzmeye başladım. Oldukça heyecan verici birşey. Özellikle 2 metrenin üzerindekiler size doğru yüzmeye başlayınca hafif tırsıyor insan :D Ortam hareketli olunca, "Olay mı var nedir?" diyen Vatozlar olaya dahil oldu ortalık şenlendi. Gördüğüm bir sahneden çok keyif aldım: İki tane 3 metre civarı köpek balığı kafa kafaya verip durdular ve 2 metreye yakın bir vatoz gelip başlarının üzerine kapandı. Çok güzel bir sahneydi gerçekten. Bunu videoya aldım ve Belize Video'da görmek mümkün olacak.. Bu arada gördüğüm Baraküda, Müren ve birçok tür balığı söylemiyorum bile.

Sonraki durağımız Deniz Ayısı veya Deniz İneği tabir edilen canlıları göreceğimiz bölge oldu. Rehber bu canlıları görmenin şans işi olduğunu, garanti olmadığını söyledi. Bir süre bekledik ve Salvador Birden bağırmaya başladı "Geliyorlar! Geliyorlar, atlayın!" Hemmen paletleri gözlükleri geçirip daldık suya; 3 tane dev bize doğru yüzüyorlardı. Oldukça heyecanlı, keyif verici ve keyifli idi. Çok sakin yaratıklar. Büyük cüsseleri ve masum yüzleri var. Oldukça şanslıydık doğrusu; bunları göremeden dönen insanlar mevcut. Sonraki durak Mercanları göreceğimiz bölge idi. Burada da biraz vakit geçirdik. Sonra bir durak daha yapıp adaya döndük. Müthiş keyif almış ve tatmin olmuş şekilde hostele gittim. Harika bir 5 saat geçirdim...

Caye Caulker'da en ucuz konaklama 25-30 BZD civarı (Hostel-Dorm) Marketler Çinlilerin elinde. Ara sokaklarda 6-8 BZD karşılığı yemek bulunabiliyor. İskelenin hemen arkasında küçük bir Çin yemeği büfesi var. Burada uygun fiyata dev porsiyonlu yemek bulmak mümkün. Halk kendi aralarında "Kriol" denen "Kırık İngilizce" diye tanımlanan bir dil konuşuyor. Hepsi normal İngilizce de biliyor tabi. Çünkü İngilizce tek resmi dil.

























































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder