20 Temmuz 2014 Pazar

Belize - Placencia


Önce Caye Caulker'den tekne ile Belize City. Sonra Taksi ile Terminal. Sonrad a Tavuk Otobüs ile Independence'a ulaştım. Sonra tekrar taksi ile iskele ve tekne ile Placencia! Biraz çetrefilli ama en ucuz yol bu. Taksiler 5 BZD civarı. Tavuk Otobüs 19 BZD. Placencia tekne 10 BZD.

Sakin ve huzurlu plajı, yerel halkla buraya yerleşmiş batılı insanların kaynaştığı, yaş ortalaması yüksek bir yer Placencia. Hayat yavaş ve sakin. Herhangi bir güvenlik sıkıntısı hissetmedim. En ucuz oda fiyatları 40 BZD civarı idi. Deniz ben oradayken pek temiz değildi. En popüler barlar "Barefoot" ve "Tipsy Tuna". Buralarda zaman zaman canlı müzik, karaoke, afrika davul ve dans şovları vs aktiviteler oluyor. Ben hepsini gördüm tabi bunların :)) Tipsy Tuna'da tanıştığım Amerikan donanmasından emekli amca ile çeşitli ülkeler ve Amerika'nın uyguladığı politikalar üzerine sohbet ettik. Fikirlerimi pek beğenmese de "Sanmıyorum ama olabilir tabi" diyerek tepki verdi. Onun söylediği önemli şeyler de vardı: "Tamam belki Amerika bazı ülkeleri kendine bağımlı hale getiriyor ama bazı toplumlar bunu değiştirecek hiçbir girişimde bulunmuyorlar; balık tutmayı öğrenmek yerine kendilerine verilen birkaç balıktan memnunlar!" Fazla uzatmadık tabii. Gecenin tadı kaçmasın.

Baktık karaoke başladı. Herkesler popüler şeyler söylüyor, lay lay lom falan, DJ'e gittim "'Turn the page' var mı Metallica'dan?" dedim, söylemeyeli baya oldu hatırlayalım bakalım. "Tamamdır" dedi. Söyledim şarkıyı ama tabi Elektro gitar, Bass, Davul şöyle bangır bangır çalıp söylemeyi çok özlemişim yav..!

Placencia'da Şnorkel, Dalış, Balık turları vs mümkün. Ana caddede seyyar standlarda ucuz yemek bulunabilir. Restoranlar pahalı. Marketler burada da Çinlilerin elinde. Halkı sıcak kanlı yolda yürürken selam veriyorlar. Her cuma sabah 9'da Honduras'a Puerto Cortez' bir tekne kalkıyor. Fiyatı 65 USD. Ben de cuma günü bu tekneye atlayıp feci çalkantılı denizde kusmaya ramak kala Honduras'a vardım :D























<







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder