24 Aralık 2014 Çarşamba

Şili - San Pedro De Atacama

Harika geçen bir Bolivya-Uyuni turundan sonra Araç beni Bolivya - Şili sınırına getirdi. Bolivya tarafında çölün ortasında bir barakada Pasaportuma vurulan "Çıkış" damgası sonrasında arkadaşlarımla vedalaşıp turuma dahil olan Minibüse atlayıp S.P. De Atacama'ya geçtim. Şili sınırda çantalar arandı. Pasaporta 90 günlük Turist Vizesi işlendi. Şili'ye herhangi organik bir madde sokmak yasak. Yanınızda meyve sebze tohum vs var ise bunları ülkeye almıyorlar. Devam edip merkeze geldik. Burası bir Çöl Kasabası görünümünde sakin huzurlu bir yer. Fiyatlar Bolivya'ya göre oldukça pahalı. Şili Latin Amerika'nın ekonomisi en iyi ülkelerinden. Şili tarafına geçer geçmez otoyol kalitesi, trafik işaretleri vs değişiyor.

Etrafa bakıp konaklayacak uygun bir yer ararken bisikletli bir arkadaş "6000 Peso'ya Hostel var, bakmak ister misin?" dedi. Fiyat, sorduğum diğer yerlere göre uygundu. Gittim baktım, yerleştim. Salaş ve vasat bir yer ama farketmez. Sonra duş alıp, yemek yiyebileceğim bir yer sordum. Hem ucuz hem güzel yemek Artesanal Pazarın arkasında dediler. Oraya gidip yemeğimi yedim. Sonra turlara baktım. San Pedro De Atacama'da yapılacak aktiviteler Uyuni'dekilere çok benziyordu. Göller, Vadiler, Çöl vs. Ama fiyatlar çok daha fazla.

Birbirine benzer turlara çok daha fazla para vermek istemedim. Daha önce yapmadığım ve bana cazip gelen tur "Astronomico Tur" idi. Bu tur ile gece Teleskopla Gökyüzünü, Yıldızları, Gezegenleri ve Galaksileri inceleyip bilgi alıyormuşsunuz. Ertesi gün gitmek üzere turumu satın aldım ve Hostelime geri döndüm. Akşam 3 günün yorgunluğu sebebiyle hostelde kaldım.

Ertesi gün etrafı dolaşmak için dışarı çıktım. Aynı lokantada yemek yedim. Feci güçlü güneşin altında gölgeden yürümeye çalışarak etrafı dolaştım. Hediyelik eşya dükkanları, Tur Acentaları, Restoran ve Kafeler heryerde. Fiyatlar yüksek. Kasabada yapılacak pek birşey yok. Etrafında yapılacak turlar sebebiyle geliyor insanlar buraya.

Akşam diğer insanlarla beraber minibüs ile çıktık yola. Gece karanlığında kasabanın ışıklarından kurtulana kadar ilerledik. Zifiri karanlıkta durduk ve rehber fener ışığında bizi teleskopların olduğu yere götürdü. Gökyüzü açık ve pırıl pırıl, Samanyolu, Yıldızlar, Gökyüzü ışıl ışıldı. Rehber hem İspanyolca hem de İngilizce bilgiler verip programı anlattı. Yanımızda kurulmuş iki teleskobu tanıttı. Sonra başladı Galaksileri anlatmaya. Hem bilgi alıp hem de teleskoptan galaksileri incelemeye başladık. Teleskop olmadan bile gökyüzüne bakmak keyif ve heyecan vericiydi. Daha fazla yakınlaştıran teleskoplar bekliyor olsam da tur güzel geçti. Gökyüzü ve Yıldızlara dönük Fotoğraflarımızı da çekilip Kasabaya geri döndük.

San Pedro De Atacama'da pek birşey yapmadım. Mayışık havasında dinlenip 3 gün hızlı ve yoğun geçen turun yorgunluğunu attım. Sonra herkesin tavsiye ettiği Valparaiso şehrine bilet aldım ve düştüm yollara...