1 Aralık 2014 Pazartesi

Bolivya - Copacabana

Cusco'da otobüs bileti satın alırken bize Peru-Puno'da otogarda duraklayıp sabah beşten, yedibuçuğa kadar bekleyeceğimizi söylememişlerdi. Direk servis olduğunu yüzüme gülümseyerek ifade eden kadını pek hoş anmadım doğal olarak. Peru - Bolivya sınırı tam evlere şenlik. Elini kolunu salla ve geç kimsenin umurunda değil. Ben öyle yapmadım tabii; hem Peru hem de Bolivya tarafından çıkış-giriş damgamı bastırdım Pasaportuma.

Copacabana küçük turistik bir yer. En büyük özelliği Titicaca gölü. Aynı otobüsle geldiğimiz Fransız ve Kolombiyalı arkadaşlarla aynı hostele gittik. Sonra çıkıp göl kenarında dolaştık ve Ertesi gün yapmayı planladığımız Titicaca turu için araştırma yaptık. En uygun fiyatlısından bileti aldık, yemek arayışları sırasında gördüğümüz, "Thai, Çin ve Japon" yemeklerinin olduğu restoran çok cazip geldi herkese. Kendimize bir kıyak çekmeye karar verdik ve oturduk. Sonuçta Bolivya diğer yerlere göre oldukça ucuz.

Ertesi gün sabah tekneye yerleştik. Ve tekne hareket ediyor gibi yaptı :) Yani tıkabasa insanla dolu tekneyi iten motorlar içler acısı. Yüzerek falan gitsek aynı hızla giderdik doğrusu. Hızlı botla yarım saatte gidilecek mesafeyi 1,5 saatte aldık. Ulaştığımız "Isla Del Sol", Güneş Adası'nda bizi sempatik yerli rehber karşıladı. İspanyolca verilen informasyonun ayrıntılarını bana tercüme eden arkadaşlarla birlikte, serbest hareket etme kararı aldık. Arkadaşlarım; Fransız Amelie ve Kolombiya'lı Silvana ile plajda piknik yaptık. Mis gibi hava ve huzurlu ortam keyif vericiydi. Sonra adada yürüyüş yaptık ve fotolar çektik. Devamında tekneye geri döndük ve bir başka durağa hareket ettik. Burada oturup güzel manzara karşısında "Pacena (Pasenya)" isimli yerel bir bira çaktık. Etrafta yerel kıyafetleri ve yaşantıları ile yerli insanları izlemek güzeldi.

Sonrasında Copacabana'ya dönüş. Akşam hiç beklemeden La Paz'a devam ettik.

La Paz yolunda gün batımı harikaydı. Sonrasında doğan Ay harika görünüyordu. Yola otobüsle çıkıyorsunuz; 1 saat sonra otobüsten inip tekneye biniyorsunuz. 20 dk sonra tekrar otobüse biniyorsunuz. Yolda yağan dehşet yağmur, gök gürültüsü ve çakan şimşekler heyecan ve keyif vericiydi. Çakan şimşekler uzun sürüyor ve ortalığı tamamen aydınlatıyodu...