23 Aralık 2013 Pazartesi

Tayland - Koh Tao & Koh Phangan

KOH TAO:

Pai'dan Chiang Mai'ye, oradan da 11 saat yolculuktan sonra Bangkok otogarına geldim. Etrafımı saran ve Kaosan Road'a 600 Bath'a götüreceklerini söyleyen taksicileri "sabırla" görmezden gelerek şehir içi otobüsüne atladım. Sadece 7 bath ödedim ve Kaosan Road'a ulaştım. Gitmek istediğim yer Koh Tao (Tao adası) adasına biletimi aldım. Akşam hareket ederek önce 10 saat otobüs yolculuğu sonrasında da yaklaşık 1 saatlik tekne yolculuğunun ardından Koh Tao'ya ulaştım. Ada cennet gibi gerçekten. Konaklama kuzeye göre biraz pahalı. Oldukça sade bungalow'uma yerleştim ve dışarı çıktım. Beyaz kum, berrak tertemiz bir deniz, denize uzanan palmiyelerle tam bir tropik ada görünümündeydi. Ada Scuba dalış merkezi olarak ünlenmiş. Sertifika almak ve dalmak isteyen birçok gezgin adaya geliyor. En uygun fiyatla sertifika veren dalış merkeleri burada imiş. Oldukça fazla sırt çantalı mevcut.

Akşamları eğlence durumları hiç fena değil. Küçücük bir ada aslında ama keyifli. Bir akşam yemeğinden sonra birkaç bar dolaşayım dedim ve gittiğim bir barda Kaleiçi Gizli Bahçe'de tanıştığım sohbet ettiğim bir Amerikalı gezgin ile karşılaştım. "Hey! ben seni tanıyorum" dedim "Türkiye!" "Eveet Antalya!" dedi. Dünya küçük olayına bir örnek :) Sohbet ettik ve öğrendim ki benim Nepal ve Hindistan'da olduğum tarihlere benzer tarihlerde o da oralardaymış. Burada karşılaşmak varmış :)))

Barların önünde, barlara müşteri çekmek ve eğlendirmek amaçlı kadrolu Joglör'ler var. Birbirleri arasında tatlı bir rekabet sözkonusu. Tayland'lı Jonglörler gerçekten yetenekli. Ada, dalmak, denize girmek, dinlenmek için uygun bir yer. Dalmak ve sertifika almak isteyenlere özellikle tavsiye ederim.

















KOH PHANGAN:

Meşhuuur parti adası :) "Full Moon" (Dolunay) partileriyle ünlü güzel ada. Koh Tao'dan 1 saat uzaklıkta ve daha büyük bir ada. Adaya gitmeden rezervasyon yapmamıştım ve iki gün sonra Full Moon partisi vardı. "Nasıl olsa bulurum" dediğim adada otelimi ayarlamak yaklaşık 4 saat sürdü :))

Ben önce inanılmaz sakin bir plaja ulaştım. Akşam üstüydü ve gördüğüm manzara inanılmazdı. Mavi gümüş renkli, gel-git olayı yüzünden geriye çekilmiş bir deniz ve seyrek sıralanmış birkaç otelcik. Ortalıkta kimsecikler yok, herhangi bir ses ve hareket de yok... Birkaç yer bakındım ve buranın o andaki ruh halim için fazla sakin olduğunu düşünüp başka bir plaja "Bann Tai" e yöneldim. Aslında gitmek istediğim yer partinin olacağı "Haad Rin" plajıydı ama bana yer bulma ve fiyatlar konusunda hiç şansım olmadığını söylediler :))) Ada'da her dakka parti var aslında. "Jungle Party, Shiva Moon Party, Half Moon Party, O party, Bu Party..." Amaç parti isim bahane :)

Bann Tai'de de oteller ya doluydu ya da parti sebebiyle uçuk fiyatlar istiyorlardı. Sonunda tüm ikna yeteneğimi kullanıp fiyatı olabildiğince aşağı çektiğim otelime yerleştim. Phangan'ı çok sevdim. Her çeşit plajı var. İsterseniz barlar ve parti, isterseniz in cin olmayan huzurdan ölebileceğiniz plajlar. Adada ev kiralayıp yaşayan birçok batılı mevcut.

Kaldığım otelde personel çok sıcak kanlıydı. Barda ve restoranda çalışan "Vin" isimli geçle sohbet ettik bo bol. 6 yıl önce Myanmar'dan kaçak girmiş Tayland'a. Myanmar'da durumu kötüymüş ve insan kaçakçılarına "20.000 bath", yaklaşık 1250 TL ödemiş. Söylediğine göre 11 gün süren aç, susuz ve rezalet bir yolculuğun ardından Tayland'a ulaşmışlar. Burma pasaportu yok ama Tayland'dan pasaport almayı başarmış. Evlenmiş, çok şirin bir eşi ve bebeği var şimdi :)

Eveeet sıra geldi parti zamanına :)) Parti akşamı otelde barbekü partisi yapıldı. 200 bath ver istediğin kadar ye. E böyle dediler mi sınırları zorlayası geliyor insanın :) Ben de zorladım tabii. Bu arada otelde tanıştığım Kolombiyalı bir arkadaş aralarında bir Türk'ün de olduğunu söyledi ve böylece Gözde ile tanıştım. Gözde ve arkadaşları Hindistan da bir şirkette staj yapıyorlar. Arkadaşları Kolombiyalı, Şili'li, Guetemala'lı ve İspanyol. Barbekü ve birkaç biradan sonra Gözde'nin grubunu da yanıma alıp Taksi pikaba atladım. Parti için oldukça heyecan vardı. Ne de olsa Dünyanın en ünlü partilerinden birisiydi ve her yerden binlerce insan katılıyordu. Pikap şoförünün delice kullanığı pikabımız parti alanına ulaştı. İçeriye giriş 100 bath (Hiçbirşey TL :) Sahile ulaşana kadar çeşit çeşit içkilerin ve yiyeceklerin satıldığı, vücut boyanan standların olduğu sokaklardan ilerledik. Sahile ulaştığımda manzara oldukça eğlenceliydi. Binlerce dans eden insan ve birbirine karışan müzikler. Tarz olarak elektronik müzik ve parti insanı olmasam da bu ortamı ve eğlenceyi yaşamak istedim. Haad Rin plajı çok büyük değil. Sahil boyu sıralanmış barlar, dans platformları, DJ standları ,cazibe yaratacak kaydıraklar, ateş şovları mevcut. Ayrıca içki ve yiyecek satın alabileeğiniz bir sürü stand. Parti gerçekten eğlenceliydi. İnsanlar özgürce dans ediyor dağıtıyor ve eğleniyorlardı. Ben de öyle yaptım tabi. Dalıverdim kalabalığın arasına ve içip eğlendim. Her milletten insan vardı.B aşka Türk'lerle de karşılaştım. Şunu da belirtmeliyim öyle sapıtık dejenere bir parti değildi gördüğüm.

Yeterince içip eğlendikten sonra artık otele dönme zamanı gelmişti çünkü saat 06:30 itibarıyla beni Malezya'nın Penang adasına götürecek aracım beni alacaktı. Sırada başka bir ülke Malezya var. Tayland gerçeten sevdiğim, eğlendiğim ve rahat ettiğim bir yer oldu. Bence harika bir ülke.

Hoşçakal Tayland!































2 yorum: