8 Aralık 2013 Pazar

Kamboçya - Sihanouk Ville

Harika gün batımları yaşadığım küçük belde :) kaldığım 4+1 gün boyunca plajını, varolan küçük sokaklarını, restoran ve barlarını dolaştım. Kafa dengi Kamboçya'lı ve yabancı inanlarla tanıştım. JJ's isimli bar'a gidip de indirimli saatlerde (Happy Hours) biranın 25 sent (50 kuruş) olduğunu öğrenip dumurdan dumura uğradım :)) Arkadaşlarla beraber "Beer Pong" (yarısına kadar bira dolu bardaklara Ping Pong topu atıyorsunuz ve girdi mi karşı takım o bardağı fondip yapıyor. Kaybettikce kafa buluyorsunuz) isimli içki oyunu oynayıp bolca fondip yapıp çakırkeyf (!) olduğumuz küçük belde. Denizini çok temiz bulmadığım ama denize karşı oturup saatlerce vakit geçiridiğim, taze deniz ürünleri ve su gibi bira tüketip komik rakamlar ödediğim şirin belde. Sahilde yemek
yediğiniz süre boyunca 68 dilenci, 168 seyyar satıcı görüp "No Thank you" deme rekoru kırabilileceğiniz rahatsız durumları da olan güzide belde :)

Sihanouk Ville yoğun geçen seyahat ve aktivitelerden sonra dinlenip kafa dağıtabilceğiniz ucuz konaklama ve yeme içme seçenekleri olan küçük şirin bir yer. Gündüz hava nemli ve sıcak. Kamboçya kültürüne ait pek birşey olmasa da varolan atmosfer keyifli. Yani ben keyif aldım demek istedim :) Konuştuğum Kamboçyalıların yarısı Türkiye'nin adını duymamış. Diğer yarısı futboldan tanıdıklarını söylüyorlar. Nerede olduğu hakkında pek bilgileri yok. Sorduğum birisi Amerika'da dedi ve çok güldürdü beni :))

Tesadüf eseri öğrendiğim "Olive Olive" isimli Türk - İtalyan lokantasında pide lahmacun gömüp sohbet ettim. Oldukça samimi ve dostça karşılandım. "Kurban olurum memleketim insanının bokuna" diyerek memleketine olan özlemini dile getiren fırın-pide ustası ile sohbet ettim :) Sonrasında bir tekneye atlayıp Koh Rong adasına doğru yol aldım ...
















































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder