8 Ocak 2015 Perşembe

Arjantin - Mendoza

Kıvrım kıvrım otoyollarda 9 saat civarı süren bir yolculuk sonrası Mendoza otogarına vardım. Otobüs ile Hostelime gitmek için yön sorduğum adam Belediye Otobüs firmasında çalışıyormuş. Bana yolumu tarif etmekle kalmadı, bereber otobüse binip para ödetmedi. Pansiyona vardım, para bozdurabileceğim yer sordum. Burada hemen Arjantin'de para ile ilgili bir paragraf açayım. Arjantin'de ekonomi çok çalkantılı. Döviz sıkıntısı, karaborsa dövizcileri çıkarmış piyasaya. Benim orada bulunduğum tarihlerde resmi kurda 1 ABD Doları 8 Arjantin Peso'su ederken sokakta 14 peso ediyordu. Çok büyük bir fark ve dikkatli olursanız bir tehlikesi yok. Tek yapmanız gereken "Oro" yazan kuyumculara gidip kur konusunda pazarlık yapıp para bozdurmanız. ATM'den para çektiğinizde resmi kurdan çekiyorsunuz.

Paramı bozdurdum güzel bir yemek yiyip şarabımı içtim ve hostele döndüm. Mendoza'da fazla kalmayı düşünmüyordum. Ertesi gün Mendoza'da yapılacak en önemli aktiviteyi yapıp 2 gün içinde buradan ayrılıp güneye Patagonya taraflarına doğru ilerlemek niyetindeydim. Hostelim Mendoza'nın popüler bölgelerindeydi. Etrafta Kafe ve Restoranlar dizilmişti. Akşam olunca bir tanesine oturdum. Kampanya varmış, koca bir pizza ve litrelik biraya 60 Peso ödedim. Günlerden Pazartesi ve ortam sakindi.

Ertesi gün Hostelimde hiç yer olmadığı için hostelden çıkış yaptım. Hostel ararken sırtında çantası ile Norveç'li bir arkadaşla tanıştım. O daha yeni gelmiş, pek bir yer bilmiyordu. Benim ikinci günüm itibarıyla ona yol gösterdim ve bir hostel bulduk. Sonrasında hostelden "Şarap Turu" satın aldık. Mendoza, Şarapları, Şarap üreticileri, Bağları ile ünlü bir şehir. Ayrıca Zeytincilik de önemli bir yer tutuyor. Bölgede üretilen Şaraplar Tüm ülkeye ve dünyanın birçok ülkesine ihraç ediliyor.

Tur dahilinde iki ayrı Üzüm bağı, Şarap Fabrikası ve mahzenlerini ziyaret edecektik. Gayet keyifli görünüyordu. Saat 14:00 gibi Minibüsümüz geldi ve çıktık tura. Önce Oldukça eski ve köklü bir Firmayı ziyaret ettik. Yüzyıldan fazladır şarap üreten, klasik yöntemler kullanan Fabrikanın binası da eski görünüyordu. Fabrika'ya hergün Turist ziyareti olsa gerek, Fabrika bünyesinde çalışan bir rehber bulunuyor. Üzümlerin Fabrikaya gelişinden ve ilk evrelerden bahsetti. Üzümün fermantasyona hazır hale getirilmesi, fermante olduğu dev kazanlar, saklandığı dev fıçılara kadar gezdik ve dinledik. Son 50 yıldaki en önemli mahsül yıllarından, en çok rabet gören yıllanmış şaraplardan vs bilgi verdi. Bir dev fıçı vardi ki 4000 litre şarap alabiliyormuş, çok eski ve Ülkedeki ikinci en büyük şarap fıçısıymış. Sonra mahzende şişelerde saklanan şarapları gördük. Rehber şarap tadma zamanı geldi diyince sevindik :) Üzüm türleri yaşları vs bilgileri verip birkaç çeşit şarap tattırdı. Tüm şarapları çok beğendim :) Herkes beğendi. Sonrasında ilk önce şişeleme bölümünü ziyaret ve ürün satış bölümüne gittik. Birçok çeşitte ve yılda şaraplar mevcut. En ucuz şarap 30 peso. Fiyatına göre gayet iyiydi.

Sonraki durağımız daha modern tekniklerle üretim yapan "Butik Fabrika" olduğu söylenen fabrika oldu. Binası kazanları mahsenleri yeni ve modern olan bir fabrika. Aynı şekilde bilgilendirildik ve gezdik. Şarap Tadma zamanı geldiğinde rehber getidiği şişelerden birisini ayırdı ve bu şarabın birkaç yıl önce Miami-ABD'de dünyanın en iyi şarabı şeçildiğini gururla anlattı. Şarapları tattırırken oldukça cömert davrandı ve bardaklar boşaldıkça doldurdu :))

Tam tur bitti derken rehber iki durağımızın daha olduğunu, bunların bonus olduğunu söyledi. İlk durak Zeytin ve Balzamik Sirke üreten fabrika olacakmış. Fabrikaya gittik. Çok sıcakanlı bir başka rehber 100 yıl önce Fransadan göç eden fabrikayı kuran ilk sahibinden girdi, ilk yağ çıkarma tekniklerinden devam etti. Zeytinin fabrikaya gelişinden yağ olarak şişelenişine kadar eski ve yeni makineleri göstererek anlattı. Sonra aynı şeyleri Balzamik sirke bölümünde de yaptı. Bu farikada üretilen Balzamik sirkenin üretildikten sonra 15 yıl dinlendirilip satışa sunulduğunu öğrenince çok şaşırdım. Fabrikayı kurup üretim yapıyorsun ve para kazanmaya 15 yıl sonra başlıyorsun. Büyük emek... Sonrasında Zeytin yağı, zeytin balzamik sirke ve yanında mezeler ile tatma bölümüne geçince keyiften 4 köşe oldum. Karnım da acıkmıştı. Daldım vallaa :D Herkesler yumuldu. Oradan ayrılıp ev yapımı çikolata, likör ve meze yapılan yere gittik. Şirin ev sahibinin rehberliğinde yine tatma işlemi. Yav ne güzel turmuş bu böyle sürekli çok lezzetli şeyler tadıyorsunuz. Gerçekten de güzel geçti...

Mendoza'dan sonraki durağım Bariloche olacaktı. Genelde yolculuklara çıkarken gitmek istediğim saatten 1-2 saat önce otogara gidip biletimi alıp yola çıkıyorum. Burada da öyle yaptım. Otogara gidip bir firmaya sordum. 4 koltuk varmış. Sonra diğer firmalara sorup fiyat almak istedim ama hiç bir firmada yer yoktu. Döndüm ilk firmaya adam yer kalmadı hepsi bitti dedi. "Yaav 5 dakikada nasıl biter kardeşim?" dedim. Adam yok satıldı dedi. Bütün otogarı dolaştım baktım hiç birşey bulamadım. Elimde çanta gitme moduna girmişim ve gitmek istiyorum. İlk firmaya geri döndüm ve ne yapabileceğimi sordum. Tam, "Yapacak birşey yok yarın gelin" diyorken "Bir dkika...Çok şanslısınız bir yer açıldı" dedi bilgisayara bakarak. Çok sevindim tabii. Bir sandviç ve içecek satın alıp otobüse bindim. Tüm yolculuk boyunca otobüsün yarısı boştu. Neler olduğuna bir anlam veremedim...