14 Ocak 2015 Çarşamba

Arjantin - Bariloche

Bariloche Otogara indiğimde yağan yağmur ve insanın içinden geçen rüzgar sebebiyle titredim. Hemen Bolivya'dan aldığım çeketimi giyindim. Belediye otobüsüne bindim ve gitmek istediğim hostele vardım. Hostel doluymuş bana başka bir hostel tavsiye ettiler. Adresi aldım ve 10 dakikalık bir yürüyüşle diğer hostele vardım. Hava buz gibi. Hostele girişimi yaptım. Resepsiyondaki cana yakın Avusturya'lı çalışan bana harita ve şehirle ilgili bilgi verdi. Karnım açtı ve dışarı çıkıp uygun bir restoran aradım. Saat 17:00 gibi restoranların çoğu kapalı. "Yaahu neden kapalı bunlar n'ooluyo?" diye söylenirken anladım ki burası da birçok Latin ülkesinde olduğu gibi belli saatlerde yemek servis yapan restoranlarla dolu. Saat 18:00 - 19:00 gibi açıyorlarmış. Durumlar iyi galiba. Sora sora, dona dona açık bir restoran buldum. Fiyatlar Mendoza'dan yüksek.

Yemeğimi söyledim; içecek yanında ücretsizmiş, bira söyledim. Kocaman bir Arjantin bifteği patates kızartması ve salata. Enfes bir yemek yedim ve kendime geldim. Hostele dönerken bakkala uğradım Litrelik bir bira çakıp uyumak istiyordum. Bakkaldaki kız bira seçmeme yardımcı oldu ve bir de küçük bira hediye etti. O şehrin birasıymış, teşekkür ettim hostele gittim. Odada Meksikalı bir arkadaş varmış. Meksika'dan konuştuk bira içtik sonra uyku.

Sabah Bariloche'de en çok yapılan aktivitelerden birisini yapıp manzarasıyla ünlü tepeye çıkma niyetim vardı. Uyandım, perdeyi araladım baktım kar yağıyor :) Ne kadar ceketim varsa hepsini üstüste giydim. Meksikalı arkadaşla birlikte bir şeyler yemek için dışarı çıktık; hava buzzzz. Biraz dolandıktan sonra bir yer bulduk ve yemek yedik. Sonra Göl kenarına inmeye karar verdik. Göl kenarına geldik, öyle bir rüzgar esiyor ki yok böyle bir şey. Üstüste giydiklerime rağmen rüzgar içime giriyor ve heryerimde dolaşıyordu :)) Ilıman iklimlerde büyümüş ve son 1 yılında çoğunlukla sıcak yerlerde gezmiş birisi olarak bu soğuk beni aştı. Rüzgarla haşince sevişirken birkaç fotoğraf çektim ve arkadaşıma "Gideliiiim!" diye bağırdım. Hızla yukarı çıktım. Tur ve aktivite sorma amacıyla bir seyahat acentasına girdim ve biraz kendime geldim. Daha sezon açılmamış ve aktivitelere başlanmamış. Bariloche'de fazla kalmanın pek bir anlamının olmadığını düşündüm. Hostele dündüm ve Hostel sahipleriyle muhabbete girdim.

Niyetim El Calafate'ye gitmekti. Otobüs saati, fiyatı, süresi gibi konuları konuştuktan sonra sohbet ilerledi ve ilginç yerlere geldi. Güney Amerika'da Arjantin ve Şili İkinci Dünya Savaşı sonunda Nazi subay ve ailelerini ülkelerine kabul etmişler. Arjantin'de de bol miktarda Alman var. Etkilerini Mimaride, Yiyecek içeceklerde vs görmek mümkün. Birçok Nazi, isimlerini değiştirip yeni hayatlara başlamışlar. Hatta estetik ameliyatla görünüşlerini değiştirenler bile olmuş. Hostel sahibi kadının lisedeki müdürü eski bir Nazi Subayıymış. Arjantin'deki en popüler dedikodulardan birisinin de Hitler'in Arjantin'de Mendoza kentinde yaşadığı dedikodusuymuş. Böyle bir şeyin gerçek olup olmadığını kimse bilmiyor. Yahudi insanlarla yaptığı acımasız deneylerle ünlü Nazi doktor Josef Mengele'in ismini ve görünüşünü değiştirip yeni bir hayata başladığı G. Amerika'da önce Arjantin sonra Paraguay ve Brezilya'da Nazi Avcıları ile oynadığı köşe kapmacayı konuştuk. Ciddi miktarlarda Nazi subay ve aileleri Denizaltılarla gelip çok güzel araziler satın alıp kendi köy ve kasabalarını kurmuşlar. Meksika'da tanıştığım Alman bir gezgin, Şili'de 2014'de ziyaret ettiği bir Alman Köyünde Özel bir günü kutlayan insanları Nazi zamanından kalma kıyafetlerle Nazi şarkıları söylerken görünce yaşadığı şoktan bahsetti. İşin ilginç tarafı Arjantin'de ciddi bir Yahudi nüfusu da var. Aralarında ciddi bir çatışma mevcut değilmiş...

Sohbet ve muhabbet sonrası akşam dışarı çıkmak istedim ama hava o kadar soğuktu ki akşam olunca vazgeçtim. Sabah 07:30 gibi kalkıp otogara gittim. El Calafate'ye giden tek firmadan biletimi aldım. Fiyat oldukça yüksekti. Yolculuk 28 - 29 saat sürecekmiş "Yuh!" oldum. Yeni bir rekor kıracaktım. Dört öğün yemek içecek ve atıştırmalık ıvır zıvır vereceklermiş falan.