19 Ağustos 2014 Salı

Kosta Rika - Tamarindo

Akşam saatlerinde Tamarindo'ya vardım. Otobüsten iner inmez yanıma gelen bir adam Tamarindo Hostel'in sahibi olduğunu, fiyatın 12 dolar olduğunu söyledi. Biraz dolaşıp başka hostellere baktım ve Hostel Tamarindo'ya döndüm. Tüm gün yolculuk yaptığım için pestil durumdaydım. Hosteldekilerle küçük sohbetler ve Nikaragua Videosu çalışmaları yapıp yatağa atladım. Yatakhanede klima lüxü baya iyi geldi doğrusu. Tabi bi de ayarlayabilseler iyi olacak sonrasında hafif dondurdu :)

Kosta Rika'ya girer girmez ortam değişiyor zaten. Otobüslerden, Terminallerden, halktan, ülkenin durumunun fena olmadığını anlıyorsunuz. Hele Nikaragua'dan sonra. Sabah şöyle bir etrafı dolaştım yemek falan yedim. Tamarindo, Pasifik okyanusu kıyısında bulunuyor. Atlantik Karaipler derken biraz da Pasifik kıyılarında vakıt geçirmek istedim. Fiyatlar yüksek geldi doğrusu. Çok pahalı değil elbette ama daha ucuz ülkelerden sonra, "Bu ne kardişim, çok pahalı yaav!" oluyor insan :) Burası ABD ve Kanadalıların tatil merkezi sanki. Her yerde sörf tahtaları, sahilde sörf yapanlar. Güzel bir pilajı var çok özel değil ama Meksika-Tulum sahillerinden sonra deniz plaj beğenmem zor gibi görünüyor. (Bakınız: Meksika -Tulum notları veya Meksika Videosu).

Gün batımı zamanı geldiğinde güzel görüntüler çıktı ortaya. Fotolar, videolar çektim keyif aldım. Akşam Hostelin karşısındaki küçük restoranların bulunduğu yere gidip Çin lokantası işleten Filipinli kardeşten Güzel bir yemek gömdüm ve dışarı çıktım. Tamarindo'da her gece başka bir bar veya disko popüler. Aralarında anlaşmışlar galiba, o akşam popüler diskoya doğru yürürken yanıma bir adam geldi ve "Do you need something?" diye sordu. Tüm seyahat hayatım boyunca caddelerde sokaklarda en çok duyduğum soruların başında geliyor bu. Tipin birisi gelip "Something??" diyip gözümün içine dik dik bakıyor. "No thank you!" diyosun ama vazgeçeni var, vazgeçmeyeni var. Tamarindo'da hem gündüz hem de gece sürekli birileri yanıma gelip "Birşeye ihtiyacın var mı? Olursa bana gel!" dediler. Hatta caddenin karşısından seslenenler,sen bakana kadar vazgeçmeyenler,sana neler sağlayabileceklerinin tam listesini sıralayan garip garip tipler...Oldukça rahatsız oldum doğrusu. Herneyse; diskoya yürürken yine adamın birisi geldi, sordu sorusunu, aldı cevabını, 2 dk sonra 2 motosiklet ve 4 polis yıldırım hızıyla adamın yanına gelip duvara dayadılar ve üstünü aramaya başladılar. Heryerini aradılar, etrafı aradılar, arkadaki çalılıkların içine kadar aradılar ama hiçbirşey bulamadılar ve gittiler. Adam bir sigara yaktı ve 5 dakika sonra etraftaki turistlerin yanına gidip "Something?" olayına devam etti. Nere(sin)de saklıyorsa artık...

Tamarindo da sörf ve plaj aktivitelerinden ( Plaj voleybol, futbol vs.) başka yapacak pek birşey bulamadım doğrusu. Yakınlarda şnorkel yapılacak güzel sahilleri varmış. Ben ertesi gün Quepos'a gitmek için sabah erken kalktım. Quepos'ta güzel bir Mili Park varmış ve çok güzel sahilleri varmış. Görelim bakalımm!















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder