21 Ağustos 2014 Perşembe

Kosta Rika - Quepos

Tamarindo'dan 50-60 dolar'a Minibüs servisi (Shuttle) varmış. Teşekkür ettim, almadım. Yine sora sora yerel otobüsleri kullanarak biraz da şansımın yardımıyla çok daha ucuz bir rakama Quepos'a vardım. İnternetten bulduğum Hostele gitmek istemedim hemen ve taksicilere sorup daha uygun fiyatlı olan "Wide Mouth Frog" isimli, konumu gayet iyi olan hostele yerleştim. Hemen karşısında Kosta Rika'ya göre ucuz küçük bir restoranda yemeğimi gömdüm. Burası Tamarindo'dan daha ucuz. Yemekler düzgün ve lezzetli. Sonra akşam hostelde Bilgisayarım için elektrik prizi ararken Birleşik Devletler'de yaşayan Sibirya'lı Swetlana ile tanıştım. Hemen sıcak bir sohbet başladı; Sibirya, Türkiye, ABD vs.

Ertesi gün sabah erkenden Manuel Antonio Milli Parkı'na gitmek üzere anlaştık. Park, bünyesinde birkaç plajı, içinde çeşit çeşit hayvanın yaşadığı güzel bir yer. Hostelden sabah erken gitmem konusunda tavsiye aldım, zira en çok çeşit hayvanı sabah saatlerinde görebilirmişim. Sabah 07:00 gibi Swetlana ile hostelde kahvaltı ettik ve Otobüs ile Parka gittik. Giriş 10 dolar. Giriş kapısında, uzaktaki ve zor görünen hayvanları kolayca görmeye yarayan cihazları ile özel rehberler belli bir ücret karşılığı hizmet veriyorlar. Yürümeye başladık. İguanalar, geyikler, çeşit çeşit börtü böcek, tembel hayvan, rakunlar, maymunlar vs izleyerek ve fotoğraf çekerek ilerledik. Sonunda bir plaja vardık ki gerçekten güzel bir yerdi. Hem denizi hem kumsalı hem de etrafındaki bitki örtüsü ile başarılı bir plaj.

Deniz keyfi, çantalara saldıran rakunlar, yanınıza bitiveren maymunlar, iguanalar ile kardeş kardeş eğlendik. Hele ben sahilde kıyıya vuran kuvvetli Pasifik dalgaları ile çok eğlendim :) (Yüzerken dikkat akıntı çok kuvettli!) Yürüyüşe devam edip diğer plaja geçtik. Park Quepos'da yapılacak başlıca aktivite. Diğer aktiviteler ise, diğer plajları ziyaret ve turlar. At ile gezi turu, kayaking, rafting vs. Akşamları mevcut olan birkaç bar özellikle hafta sonları canlı. Bana en çok tavsiye edilen bar "Canatico Sports Bar" idi. Kosta Rika'lılar kendilerine Tico -Tica(Kadınlar) diyorlar. Canatico'nın Cana'sı ise Kanada'lı Eş'den geliyor. Bir iki gece çıktım ve birkaç bara gittim. Birisinde yaş ortalaması oldukça yüksek batılı müzüsyenlerin oluşturduğu grup "The Doors, Pink Floyd, B.B King vs" çalıyorlardı ve güzel bir enerjileri vardı :) Burada da yanıma bir ton adam gelip bir şeye ihtiyacım olup olmadığını sordular. Çok düşünceliler canım :D

Swetlana'nın Birleşik Devletler'e döndüğü sabah ben Playa Ventanas'a gittim. Güzel ve orjinal bir plajmış. 2 otobüs kullandım. İkincisine 2 kez Playa Ventanas dedim ve orası için ücret ödedim ama şöför beni unuttu. Bana da söylemedi. "Burası kardiş" dedi. Ben de indim bakınıyorum hiç bişey yok. Yürümeye başladım birilerini göreyim sorayım diye, kimse yok. Sonra bir tabela gördüm, "Playa Ventanas 3 KM" diye. Şöförle ilgili ilginç isim ve sıfatlar türeterek feciat güçlü güneşin altında yürüdüm. O kadar sıcak olmasaydı gayet keyifli bir yürüyüştü aslında. Sonuda bir kavşağa geldim ve plaja yürüdüm. Girişte Alman aksanlı bir adam beni durdurdu 3 dolar istedi. "O niye?" dedim. "Giriş ve otopark parası" dedi. "Yürüdüm ben aracım yok" dedim. "Ne..? Yürüdün mü? O zaman 1 dolar, burası benim topraklarım, özel mülk yani. Bu parayı da buraların bakımına harcıyorum" dedi. Adam Almanya'dan gelip kendisine koy satın almış. Üstelik söylediğine göre tepelerde Amerikan Yerlilerine ait harabeler de mevcut.

Plaja girişte tepenin kıyıya inen ucunda buluna iki oyuktan dalgalar fışkırıyor. Sular alçaldığında bu oyuklar içinde gezinmek mümkün. Bir sürü Hindistan Cevizi ağacı ve denize dökülen küçük bir akarsu bile var. Adam küçük bir cennetcik satın almış yani. Biraz vakit geçirdim. Yere düşen ve filizlenen Hindistan Cevizi meyvelerinin fotolarını çektim. Otostop yaparak geri döndüm. Orta Amerika'da da otostop yapmadım demem artık :))

Kosta Rika'da çok az kaldım. Çoğu sahil kenti bir sürü yer tavsiye ettiler, hem Atlantik Hem Pasifik kıyılarında. Ama daha önce bulunduğum bir sürü yer ile benzerlik gösteren bu yerlere gitmek yerine para ve zamanımı G.Amerika'ya saklamaya karar verdim. Kosta Rika Diğer Orta Amerika ülkelerine göre pahalı bir ülke. Kuzey Amerika'lıların tatil üssü adeta. Ülkenin bir ordusu yok. Sadece polis kuvveti mevcut. Ordusu olmayan bir ülke?? Tabii ki Birleşik Devletler Abi, "Korkma bem buradayım, dokunanı yakarım!" şeklinde ülke üzerinde feci etkili. Ordusu olmayan ülke üzerine çok şey yazılıp söylenebilir. Ben sadece bir tanesini söyleyeyim. Hava, Kara ve Deniz kuvvetleri için harcanan paraları bir düşünmeye çalışın. Tüm o ağır silahlar, uçaklar, gemiler, hafif silahlar, yakıt, cephane, personel vs giderleri milyarlarca dolar demek. Kosta Rika bunları ödemiyor. Yine de durumu dehşet iyi değil. Ülkede yolsuzluk feci durumda imiş. İnsan düşünmeden edemiyor. Ordu ve silahlara harcanan tüm paranın eğitim, sağlık ve sosyal hizmetlere adil ve dürüstçe harcandığını hayal edin :) Aahhh Ahhhyyhıhh! :)))))


























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder