17 Kasım 2014 Pazartesi

Peru - Lima

Lima'ya gelmeden öğrendim ki Miraflores bölgesi güvenli ve nezih bir bölge imiş. İnternetten baktığım ve adresini not ettiğim "2 bacbackers" hostele yollandım. Bulmam çok zor olmadı. Girdim baktim hostel çok matah değil ama fiyatı konumuna göre gayet iyi, kaydımı yapıp yerleştim. Nerede ucuz yemek yiyebilirim sorusuna aldığım cevap "Shufa" oldu. Bu Shufa'lar burada Çin lokantalarına verilen isim. Biraz dolandıktan sonra girdim bir Shufa'da sebzeli tavuklu pilav gömdüm. Mirafloresde biraz dolaştım. Baktım parkta açık hava karikatür sergisi var ve bir Türk'ün de karikatürü var. Kendimi fazla yormadan hostele geri döndüm.

Ertesi gün nereleri gezeyim diye sorduğum Resepsiyonda çalışan arkadaş Barranko semtini tavsiye etti. Ben de dolmuşa atlayıp oraya gittim. Koloniyal Mimari evler, kafe-bar vs bulunan bölgede yürüyüş yapmak keyifliydi. Onca Latin Amerika ülkesi ve şehirlerinden sonra burası pek özel gelmese de güzel hava ve güzel modum sayesinde keyfim yerinde idi. Akşam hostelde bloguma yazı yazarken yan koltukdaki Amerika'lı kız akşam ne yapacağımı sordu. Barranko'ya bara gideceğimi söyledim. Kendisi de dışarı çıkmak istiyormuş. Beraber çıkmak istediği elemanlar sözlerini tutmayınca yalnız kalmış. Bana 3. kez "Akşam ne yapıyorsun, dışarı çıkacak mısın?" diye sorunca "Gel beraber gidelim" dedim ve dışarı çıktık. Barranko'da barın birinde Salsa gecesi varmış ve çok popülermiş biz de oraya gitik. Oldukça kalabalıktı. Bira fiyatı Peru'ya göre baya pahalı idi. Ortam güzeldi. Hostelde yuvarladığımız biralardan sonra burada da birkaç bira içtik. Dans etmeye çalıştık hem kendi aramızda hem de başkaları ile dans etmeye çalıştık ama o da ben de kötü dans ediyorduk. Adını hatırlamıyorum ama Amerikalı arkadaş sağlam sarhoş oldu, hostele döndük.

Ertesi sabah ucuz kahvaltı arayışlarından sonra otobüse atlayıp şehir merkezine "Plaza de Armas" gittim. Güney Amerika ülkelerinin hemen hepsinde var bu Plaza de Armas'dan. Güzel mimarisi olan, Başkanlık sarayı, katedral ve birkaç başka eski binanın bulnduğu meydanda biraz dolandım foto çektim. Sonra arka sokaklara daldım. Gündüz vakti olmasına rağmen ortalık pek tekin görünmüyordu. Ucuz bir restoran bulup yemek yedim. Sonra sokak satıcısından meyve satın aldım. Baktım caddenin birinde koltukları dizmişler ve açık hava masaj salonu kurmuşlar. Fiyat da çok uygun olunca dalıverdim. Yürümekten sırtım belim sızlıyordu ve masaj çok iyi geldi.

Lima büyük ve kalabalık bir şehir. Ben çok bir özelliğini göremedim. Başka insanlar keyif alıyor olabilir. Belki ben de uzun süre kalaysaydım ve insanlarla tanışsaydım daha çok sevebilirdim. Kaldığım kısa sürede Lima beni çok etkilemedi. Ben yoluma devam edip, görmeyi çok istediğim "Machu Picchu" için Cusco şehrine biletimi aldım ve yollandım...