30 Eylül 2014 Salı

Kolombiya - Cali

Cali hakkında en çok duyduğum şey Salsa başkenti olduğuydu. Birçok Salsa klüp ve dans eden insan olduğu söyleniyordu. Yaklaşık 11 saat süren otobüs yolculuğu sonunda otogara vardım. Turist Info Ofis gayet başarılı. Görevli iyi ingilizce konuşuyordu ve onlarca hostelin kartı mevcuttu. Ben Santa Monica'da bulunan Iguana Hostel'in kartını aldım ve oraya gittim. Hostel ve konumu gayet iyiydi. Mennun kaldım. İlk gün hostel etrafında dolandım ve keşif yaptım. Akşamına Couchsurfing Sitesinden tanıştığım Victoria ile buluşup San Antonio parkına gittik ve birşeyler içtik. Bana Cali hakkında bilgiler verdi ve tavsiyelerde bulundu. Sonra o ayrıldı ve ben Hostelime çok yakın bir yere, Granada'ya gidip bir Salsa bar buldum. Bir bira satın aldım ve oturdum. Henüz erkendi ve pist boştu. Etrafa bakınırken bir kız çıka geldi ve eğer yalnızsam onların grubuna katılabileceğimi söyledi. Baktım 8-9 kişiler ve eğleniyorlar, onlara katıldım. Sohbet muhabbet gayet ilginç oldu çünkü enteresan tiplerdi. Ne gibi enteresan burada yazamıyorum daha sonra anlatırım :DD

Sonraki gün sabah niyetim hostelden bir harita alıp varsa bir halk pazarı ziyaret edip kahvaltı etmek, sonrasında şehri gezmek idi. Haritayı aldım, pazarın tarifini aldım, tam çıkacakken hostelde konaklayan Amerikalı Ana ile tanıştık. Benimle gelmek istedi, "Tabi" dedim ve dışarı attık kendimizi. Pazarı bulduk ve tipik yemekten söyledik. Menüde çorba, pilav, tavuk, siyah fasülye ve kızartılmış yeşil muz (Platano) ve içecek olarak su ve şeker katılmış elme suyu vardı. Tüm bunların fiyatı 5000 peso.

Yemek sonrası meyveler satın aldık ve önce şehir merkezini geçtik ve sonra San Antonio parka devam ettik. Bu parkı çok sevdim ve sonrasında tekrar tekrar gitim. Bir süre sonra Ana hostele döndü, ben parkta kaldım. Parkın ortasında toplanmış yaklaşık 20-25 kişilik bir grup, bir Salsa eğitmeninin yönlendirmesi ile dans etmeye çalışıyorkardı. Onları izlerken içlerinden birisi geldi ve onlara katılmamı istedi. Bana bir mandalina verdi ve elimden tutup grubun içine soktu. 2 dk sonra ben de grupla dans etmeye çalışıyordum :))

Yaklaşık yarım saat sonra hep beraber Roosvelt semtinde bulunan ünlü bir bara gittik. İnsanlar orada dans etmeye devam ettiler, ben de dans edememeye devam ettim :D Çok şeker insanlarla tanıştım ve çok güzel vakit geçirdim. Yaşasın Club Colombia birası!

Sonraki gün ilk gece tanıştığım entersan tiplerden iki kız bana mail attılar ve görüşmek istediler. Onlarla buluşup önce yemek yedik ve sonra bana şehri gezdirdiler. Sonrasında beni evlerine davet edip Kolombiya'ya özgü lezetler tadtırdılar. Akşam yemekten sonra bir parkta otururken yaşlıca, çok fakir olduğu belli bir amca nereden bulduysa elinde eni bir buçuk boyu bir buçuk metre kalın çerçeveli bir resimle çıkageldi. Resmi 20.000 pesoya satmak istiyordu. Kızlardan birisi ressamdı üstelik :) Amca o kadar şekerdi ki kız 30.000 peso verdi ve resmi satın aldı. Adamın yüzündeki o mutluluk ifadesini ve teşekkür ederkenki ses tonunu unutamıyorum. Resmi arabalarına koymak mümkün olmadı, biz de dışarıda arka ve ön pencereden dışarı çıkardığımız ellerimizle tuttuk ve eve kadar öyle götürdük :)

Güzel bir gün oldu. Cali'de gerçekten dolu dolu ve keyifli vakit geçirdim. Bizim hostelde olduğu gibi birçok hostelde bedava salsa günü oluyor. Şehirdeki bir organizasyon sürekli hostelleri dolaşıp broşürler bırakıyorlar. Bu organizasyon haftanın belirli günlerinde çeşitli etkinlikler düzenliyorlar. Örneğin bir barda Kolombiyalılar ve yabancılar toplanıyorlar önce tanışıp sonra sohbet edip yabancı dillerini geliştirip pratik yapıyorlar sonra Salsa eğitmeni 1 saat ders veriyor sonra haydi bakalım dans parti eğlence! :))

Cali'de gerek hosteldeki arkadaşlarla gerekse katıldığım organizasyonlarda tanıştığım insanlarla çok keyifli vakit geçirdim. İnsanlar nazik ve saygılılar. Taksi şöförlerinin çoğu sizi "Hoşgeldiniz Beyefendi buyrun nereye gidiyoruz?" şeklinde karşılıyorlar. Kolombiya'daki nezaketi daha önceki Latin Amerika ülkelerinde görememiştim. Kazıklama girişimi ile pek az karşılaştım. Şehir çok büyük olmasa da hatırı sayılır sayıda eğlence mekanı mevcut. İçki fiyatları Türkiye'ye göre çok daha uygun. Yeme içme ihtiyacınızı ucuz restoranlarla 5 ile 10 tl arasında karşılamak mümkün. Taksi fiyatları çok uygun. Konaklama fiyatları; paylaşımlı odalarda 10, özel odalarda 25 dolar civarı.(Hostellerde)

Bir hafta sonu Medellin'de tanıştığım arkadaşım beni ziyaret etti ve hafta sonu beraber gezdik. Ondan Kolombiya'ya özgü yemek, içecek ve müzikleri yazmasını rica ettim. O da beni kırmayıp yazdı. Ayyynen onun yazdığı gibi İspanyolca aktarıyorum. Biraz da siz uğraşın bakalım. "Google translate,sözlük vs" çevirmek mümkün :)))))))))

Sevgiler...Selamlar!

COMİDA:
Chontaduro, gradanilla, cholado-dulce con muchas frutas (cali),frijoles-bandeja paisa(medellin),lulo,guayaba,arepa (medellin), platano,
Bandeja paisa: plato tradicional antioqueño que incluye frijoles, carne molida, huevo, arroz, plátano, chorizo, chicharrón, arepa, papas y hogao.
Mondongo: sopa a base de callo, carne de cerdo y gallina, condimentado con yuca y cilantro.
Sancocho: sopa de pollo o gallina con papa y plátano.
Peto: Maíz blanco dulce, cocido en leche y endulzado con panela de caña de azúcar.
Arepa: Tortilla de maíz blanco asada. Se come con queso y guis¡o de tomate con cebolla.

BEBIDA:
Entre las bebidas típicas hay que mencionar el famoso champú, que es una bebida preparada con maíz, piña, lulo y hojas de naranjo. Además, es muy típico de la
región el cholao, una bebida que se prepara con hielo triturado, frutas en trozos, esencias y leche condensada.
Después de deleitarte con la exquisita comida de Cali, también se pueden disfrutar dulces postres como el manjar blanco que es una especie de
pasta blanca que se prepara a base de leche y azúcar y se acompaña con pan, aunque también se puede usar como relleno para galletas y alfajores;
las cocadas, las gelatinas de pata y las macetas del Valle y
el aborrajado que se prepara con plátano maduro y queso,
son otros postres típicos de este destino.

Champú: que es una bebida preparada con maíz, piña, lulo y hojas de naranjo.
cholado: bebida de frutas que tiene Con una base de hielo raspado ,se adicionan las frutas, jarabes de diferentes sabores y leche condensada.
Entre las frutas empleadas están: banana, manzana verde, kiwi, fresa, coco, papaya, piña.
MUSICA:
Vallenato: carlos vives http://www.youtube.com/watch?v=fh1LcfEf3Bg
CHOCO:champeta(kevın florez),ChocQuibTown - De Donde Vengo Yo- http://www.youtube.com/watch?v=yMS4J6Gp6e4
CALİ:bailar brisas de cali en jamundi, Menga