16 Ekim 2013 Çarşamba

Nepal - Katmandu 2

Harika Nagarkot yolculuğundan sonra Katmandu'ya döndüm ve 2 gün daha kaldım. Amacım 1 gün kalıp Pokhara'ya geçmekti ama Sadece sabah 06:30'da otobüs olduğunu öğrenince kalmak durumunda kaldım. Fena da olmadı. Düşündüm ki yerel müzikler, yerel halk, ortamlar, tapınaklar tamam; artık rock barları keşif zamanı. Rock and Rooolll vuhuuuu!!:D 2 tane bar buluyorum canlı Rock müzik yapan ve giriyorum ikisine de. İlkinin adı "Reggie" ama reggie yapılmıyor, rock yapıyorlar. Burada fazla kalmıyorum ve geçiyorum "Purple Haze" bara. Burada çok iyi bir gurup çalıyor. İkinci gece de geliyorum, daha da iyi bir grup var. Pearl Jam istiyorum mutlu oluyorlar, çalıyorlar. Sonrasında da harika şeyler çalıyorlar ve çok güzel vakit geiriyorum. İçiyorum everest'leri Ghorka'ları, Nepal Ice'ları keyfe geliyorum.

Ertesi gün "Maymun Tapınağı" olarak bilinen "Swayambhunath" tapınağına, yürüyerek gitmeye karar veriyorum. 40 dk süren yürüyüşümden sonra tapınağa varıyorum ama o ne??? Tırmanmam gereken 365 tane dik merdiven var. Anaaaam diyorum... Off puff diyorum ama yapcek bişiy yok hepsini teker teker çıkıyorum. Maymunlar heryerde ve çok güzeller. Özellikle yavruları çok şirin, fotoğraflar videolar çekiyorum.

Hava sıcak manzara müthiş. Fotoğraflar çekerken, insanlara masaj-fizik tedavi karışımı birşeyler yapan batılı bir grup insan görüyorum. Ne yaptıklarını soruyorum, bana gönüllü yardım eden misyonerler olduklarını ve bu yaptıklarıyla vücuttaki enerjinin serbest kalmasına, tüm vücuda yayılmasına yardımcı olmaya çalıştıklarını söylüyorlar. Hiçbir ücret almıyorlar. "Sana da yapalım mı?" diyorlar, "Ne diyosuuunnuuzz" diyorum 40 dk yürüyüş 365 tane basamaktan sonra, hemmenn yatıyorum tapınağın kenarına, yayıyorlar tüm enerjimi vücuduma :) kendime geliyorum. Sonrasında yemek, yürüyüş ve yine rock bar:) Ertesi sabah 06:00 da kalkacağımı bile bile içiyorum ve müzik dinliyorum çünkü Nepal'de canlı müzik saat 20:00 de başlıyor. Şaka gibi biz antalyada 23:00 - 00:00 arası başlıyoruz, burda saat 23:00'te herşey bitiyor...

Sabah 06:00 kalkış, çok merak ettiğim, Nepal'deki son durağım Pokhara'ya yolculuk...


























































Momo: Bir çeşit mantı. Hem haşlanmış hem de kızarmış olarak servis ediliyor.

2 yorum:

  1. Kardeşim takip ediyorum seni dikkat et kendine iyi gezmeler... ;))

    YanıtlaSil
  2. Kardeşim takip ediyorum seni kendine dikkat et iyi gezmeler... ;))

    YanıtlaSil