7 Şubat 2018 Çarşamba

Güney Afrika - Johannesburg & Planesberg Milli Parkı Safari Turu

Mısır Kahire'den Etiyopya Hava Yolları ile Addis Adiba aktarmalı indik Johannesburg'a. Yolculuk uzun ve yorucuydu. Herşeyi ayarlamıştım ardarda dizilmiş domino taşları gibi tıkır tıkır işleyecek planım şuydu: Joburg Hava Limanına iner inmez araba kiralayacağım, 5 saat araba yolculğu ile Hoedspruit'e varacağım, internetten bulduğum pansiyonuma yerleşeceğim ve ayarladığım Safari Şirketi ile ertesi gün Kruger Milli Parkı'nda Safari Turuna çıkacağım. Herşey Mükemmel...di :))

İner inmez satın aldığım yerel sim kartı telefonuma takar takmaz Safari şirketinden gelen tur iptali mesajı, ortadaki domino taşını devirmiş, tüm plan suya düşmüştü. Artık ne safari turu ne kalacak yer, ne de bir plan kalmıştı. Bana önerilen başka şirketlerden de sonuç çıkmayınca olaya el atmam ve dünyanın bu hatırı sayılır derecede tehlikeli şehrinde hava kararmadan program yapmam gerekiyordu. Her zaman herkese tavsiye ettiğim gibi hemem Turist Info bürosuna gittim. Ülkedeki Milli Parklar, Safari şirketleri fiyatlar ve kalacak yer konusunda bilgi aldıktan sonra bambaşka bir plan çıktı ortaya.

Ülkenin ikinci en büyük Milli Parkı olan Planesberg Game Reserve'de safari turu, tur şirketi ile hem tur hem de Joburg'da şehrin güvenli bir bölgesinde konaklama anlaşması, Milli Parka transfer, Safari Turu fiyat ve şartlarında anlaşınca servis aracımıza binip Fox caddesindeki "Curiocity" isimli hostelimize doğru yola çıktık. Fox caddesi ve etrafı özel güvenlik tarafından 24 saat korunan, barlar, gece kulüpleri, restoranlar ve farklı konaklama seçenenekleri ile canlı bir bölge. Hostelin içide kendi barı var ve fiyat kalite oranı makul. Çantaları attık, yanımıza hostelde tanıştığımız Brezilyalı arkadaş Fernando'yu da alarak çıktık sokağa. Önce küçük bir lokantada yemek yedik sonra hostelin barında birkaç bira içtik. Fernando hostelde kaldı biz Cankat'la gece hayatını keşfe çıktık. G. Afrika biraları kötü. Gövdesiz ve aromasız. Cuma akşamı barlar kalabalık ve canlıydı. Enerjimizin son damlasına kadar takıldık ve hostele uyumaya döndük.

Ertesi sabah erken kalkıp safari turuna çıkacaktık. Sabah 04.00 gibi uyandık ve bizi almaya gelen Zimbabwe'li şöförümüz Arnold ile Planesberg Milli Parkına hareket ettik. Türkiye'de mevsim sobahar burada ise ilkbahar idi. Mis gibi bir hava ve pozitif bir enerji. Safari araçlarının başına geldik ve hem rehber hem de şoförümüz olan Lisa sordu "Benim yanım boş kim oturmak ister?" Hemen el kaldırdım ve en öne kuruldum. Görüş açım harikaydı :) Tur başladı ve Lisa bilgiler vermeye başladı. Sıcak kanlılığı, keyifli anlatışı ile tura renk kattı. Önce bir Antilop grubu selamladı bizi biraz ileride çok yakından gördüğümüz Gergedan keyifleri artırdı. Görmeyi amaçladığımız bir çok güzel hayvanı görmek keyifliydi. Şunu söylemeliyim ki Milli Parklarda yapılan turlarda izin verilen yollar ve rotalar dışına çıkamıyorsunuz. Yani hayvancıklar yola yakın yerlere gelmezlerse görmeniz zor. Sonuçta orası hayvanat bahçesi değil, hayvanların doğal yaşam alanı. Akşam üstüne kadar süren keyifli turumuzda Zebralar, Filler, Maymunlar, Zürafalar, Antilop çeşitleri, Aslan, Çakal, Gergedan, Hipopotamlar, Kuş çeşitleri, Termit kuleleri gibi çok çeşitli canlıları doğal ortamlarında görme ayrıcalığına eriştik.

Tur sonrası akşam Joburg'a hostele döndük. Biraz soluklandık yemek yedik sonra gece hayatı! Eee Cumartesi akşamı :))

Ertesi sabahın köründe kalkış ve Cape Town için Hava Limanı yolları...