20 Mayıs 2014 Salı

G. Kore - Busan

Daha önce G. Kore muhabbeti yaptığım birçok insan bana "Busan Seul'den daha güzel bir yer" dedi ama ben gördüğüm kadarı ile pek öyle düşünmedim. Seul'un ortamı daha canllı geldi bana. Tabii heryerini görmedim ve çook vakit geçirmedim. Busan'da Kyunsung Üniversitesi yakınlarında konakladım. Etrafta restoran ve barlar mevcut. Gittiğim tarih sınav haftasına denk gelince ortalık pek hareketli değildi.

Aklımda Kore savaşı sırasında şehit olan Türk askerlerininde bulunduğu "Birleşmiş Milletler Anıt Mezarlığı"nı gezme fikri vardı. Babam da orayı görmemi telkin etmişti. Ben de yürüyerek orayı buldum. Oldukça bakımlı ve güzel düzenlenmiş bir yer. Kapıdan girmek üzereydim ki kapıdaki asker beni durdurdu ve hangi ülkeden geldiğimi sordu. "Türkiye" dedim ve "buyrun efendim" diye beni içeri aldı. "Neden sordu acaba? Herkesi almıyorlar mı, nedir?" diye düşünerek yürüdüm. Gözüm tam mezarların olduğu bölüme iliştiğinde birden "İstiklal Marşı" çalmaya başladı. O anki duyguyu anlatamam. Tüylerim diken diken oldu. 60 yıl önce buraya gelip şehit olan askerimizin mezarları karşısında insan çok duygulanıyor. Yaşları 21-22 civarı yüzlerce asker buraya gelmişler ve kahramanca savaşmışlar. Ne için savaştıklarını tam anlayamadan verilen görevi canları pahasına yerine getiren, evlerinden binlerce km uzakta şehit olan gençler. Çok fazla yorum yapmaya gerek yok, dünyanın düzeni belli... Anıt mezarlığın bir bölümünde ölen askerlerin ülkelerinin başlığı altında isimleri yazıyor. Birleşmiş Milletlere üye ülkelerin bir kısmının gönderdiği, hayatını kaybeden askerler... Binlerce isim duvarlarda. Diğer bir bölümde bayraklar ve Mezarlar...

Kore'de tanıştığım ve nereli olduğumu soran insanların bir kısmı "Türküm" dediğimde "Hey biz kardeş ülkeyiz" tepkisi verdiler. Bu hoş bir şey tabii. Yaşlısından gencine bir kısım ( Herkes değil) insan hala Türk insanına minnet duyuyor. Busan'de Gwangan Köprüsünü ziyarete gittim. Köprüde hava kararınca neon ışık şovları yapılıyor. Ayrıca köprüye monte edilmiş 56 hoparlör de ışık şovuna eşlik ediyor. 1 saat kadar havanın kararmasını bekledim. Sonunda hava karardı ama ışık şovu malesef olmadı. Ben Kore'ye gitmeden meydana gelen Feribot faciasında yarısından fazlası lise öğrencisi olan yüzlerce insan can vermişti bu yüzden şovlar iptal edilmişti. Hatta köprüde normalde yanan ışıkların bile yarısı yanıyordu. Meydana gelen bu kaza G.Kore halkını derinden yaralamıştı. Tüm televizyonlarda görüntüler eşliğinde sürekli tartışmalar yaşanıyordu. Sonunda kaza sonrası süreci iyi yönetememekle suçlanan Başbakan istifa etti. Demek ki bazı yerlerde hatasunu kabul eden Başbakanlar istifa edebiliyor...

Sonraki günlerde, Kültürel mahalle'yi gezdim. Rengarenk boyanmış evler. Duvarlarına resimler grafitiler yapılmış binalar vs. Fena bir yer değildi. Sonra Heunde plajına gittim. Uzandım ve güneşlendim. Plaj huzurluydu. Etrafta gezinen insanlar kimseye rahatsızlık vermeden keyifle vakit geçiriyorlardı. Sonra Seul'den Yarden geldi ve beraber balık pazarını gezdik. Envai çeşit deniz ürününü satın alabilirsiniz. Balık pazarında konumlu restoranlarda istediğiniz deniz ürününü pişirtip yiyebilirsiniz. Çok çeşitli fiyat seçenekleri mevcut.

Kore'liler normal insanlar. Kore'de öyle. Yani G. Kore'de gezerken öyle çok değişik orjinal bir ülke bulmadım. Herşey normal, düzenli vs. Güzel restoranlar ve keyifli barlar var elbet. Aslında düşündüm de, G.Kore yerine Çin'e gitseymişim daha iyi olabilirmiş :))))



































































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder