26 Mayıs 2015 Salı

Brezilya - Paraty

San Francisco'da arkadaşım bana Brezilya'da kardeşi olduğundan ve bir Türk Lokantası işlettiğinden bahsetmişti. "Yolun düşerse uğra yemekleri güzeldir" diye de eklemişti. Baktım ki Paraty, Sao Paulo ve Rio De Janeira arasında küçük bir sahil beldesi, uğramaya karar verdim.

Akşam üstü Paraty'e vardım. Hava mis, ortam huzurlu. Önce kalacak yer bulayım sonra da restoranı bulurum derken otogardan çıkar çıkmaz gözüme bir tabela ilişti. Istanbul Türk lokantası :)) Yüzümde bir gülümseme ile girdim içeriye. Yolculuğa çıkalı 1 yılı geçmişti ve eski bir Türk arkadaş görüp Türk yemeği yemek güzel olacaktı. Restorana girdim ama Kaan orada yoktu. Kaan'ın yanında çalışan Alman arkadaş ile sohbet ettik. Gayet lezzetli ama çok da geleneksel Türk yemeği olmayan bişiyler gömdüm. Restoranın kapısının önünde Türk bayrağı ile fotoğraf çektirip San Francisco'daki arkadaşıma gönderdim. Zira ona sözüm vardı :) Sonra mütevazi bir hostele yerleşip beldeyi keşfe çıktım. Paraty'nin ortasında eski bir şehir var. Antalya Kaleiçi'nini Brezilya versiyonu. Koloniyal binalar, restoranlar, kafeler, hediyelik eşya dükkanları... Meydanda kilisenin önünde gitar çalıp şarkı söyleyen gençleri görünce seyyar satıcıdan bir bira alıp onları dinledim. Çok iyi geldi. Sonraki durağım olan Rio De Janeiro öncesi Paraty'nin sakin ve huzurlu havasında dinlenmek iyi gelecekti. Zira Rio'da dağıtmayı ve çılgın eğlenmeyi planlıyordum :)))

Sonraki zamanlarda etrafta dolaşıp fotoğraf çektim. Kaan ile görüştüm yemek yedim sohbet ettik. Şehir meydanında tanıştığım Brezilyalılarla sohbet ettim, meydandaki kafe- barlarda içki içtim. Beldenin ortasından geçen kanal, deniz, birbirinden renkli gezi tekneleri, sıcak kanlı halkı ile Paraty 1-2 ünlüğüne ziyaret edilebilir.. Yakınlarda güzel bir şelale de varmış ama hem Arjantin hem de Brezilya tarafında "İguazu Şelaleleri"ni doyasıya gezdiğim için bu küçük şelale pek ilgimi çekmedi.

İstikamet Rio De Janeiro! :))









































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder