20 Şubat 2015 Cuma

Arjantin - Puerto Madryn

Antartika'ya gitme çabalarım sonuç vermeyince ben de yönümü Puerto Madryn'e çevirdim. Balinalar, Orka'lar (Katil Balina) Deniz Filleri, Penguenler ve başka birçok harika canlıyı görebileceğiniz bir şehirmiş burası. Şehre gelir gelmez Rocca caddesi ve etrafında yürüyerek hostel baktım. Hosteller, restoran ve acentalar bu çevrede. Bir iki hostel bakıp ilk baktığıma geri döndüm. Hostelde para bozdurup gideceğim turu da buradan satın aldım. Dışarı çıkıp birşeyler yedim; fiyatlar yüksek, yemekler vasattı.

Ertesi gün sabah erkenden tur minibüsüne atladım ve tura başladık. Koruma altındaki parkın çorak toprakları arasından ilerlerken Guanaco'lar, Deve Kuşları, Baykuşlar vs Patagonya'ya özgü hayvanları gördük. İlk durağımız içerisinde bir balina iskeleti de bulunan, çevre ve hayvanlar hakkında bilgi veren küçük Müze oldu. Sonra heyecan verici Balinaları görmek üzere tekneye bineceğimiz yere hareket ettik. Tekne aşırı kalabalıktı, rahat bir izleme durumun yoktu. İnsanlar görüşün iyi olduğu bölümlere sırayla alınıyordu. Çok yakınımızda iki balina gördük ve yavaşça yanlarına yanaştık. Bunlar yavru ve anne Balinalardı. Şansıma, teknenin en iyi yerindeydim ve yavru balina yanıma doğru yaklaşmaya başladı. Keyif ve heyecan dorukta Fot. Makinemle kaydetmeye başladım. Yaklaşık 2 saat boyunca hem bu balinalar hem de başka balinalarla harika zaman geçirdim. Hem kaptan hemde yardımcısı "Southern Right Whales" türü balinalardan bahsederken sıcak kanlı olmalarından dolayı zamanında çok kolay avlandıklarından bahsetti.

Sonraki durak deniz fillerini göreceğimiz sahil oldu. Doğal yaşam alanlarına saygı sebebiyle sahile inmek yasak. Sahilin hemen üstündeki tepeden izledik deniz fillerini. Rehber, Orka'ların birgün önce sahile saldırdıklarını, sahilde yatan ölü yavrunun onların eseri olduğunu söyledi. Orka'ları görebilmek umuduyla bekledik ama şansınız yaver gitmedi. Bir süre sonra Penguenleri görmek umuduyla başka bir yere hareket ettik. Güneş feci yakıcı, hava rüzgarlıydı. Penguenler hemen önümüzde şirinlikler, bibirlerine serenatlar yapıyorlardı. Bu tür daha önce gördüğüm Penguenlerin en şirin olanları idi :) Son durağımız, diğer bir Deniz Fili sürüsünün yer aldığı, başka hayvanların yanında Orka'ları da görme ihtimalimizin olduğu bir sahil oldu. Değişik kuş türleri, kemirgenler ve Deniz Fillerini gördük. Orka'lar yine göstermediler yüzlerini. Herşeye rağmen oldukça tatmin edici bir turun sonunda hostele geri döndük.

Bir gece daha kalıp kalmama arsında gidip gelirken aynı akşam Buenos Aires'e gitmeye karar verdim. Otogara gidip ilk otobüse bilet aldım ve 2 saat sonra Buenos Aires'e hareket...